Kun je verslaafd raken aan een orgame?
Raak je verslaafd aan een orgasme?
Ik loop al sinds jaren ben de vraag of ik nou verslaafd ben aan een orgasme. Ik ben een jongen van 24 jaar en ik masturbeer per dag minimaal 2 - 3 keer. Zelfs op mijn werk ga ik soms even naar de wc om mezelf te masturberen. Als ik dat een dag of 2 niet doe, wordt ik gevoelig en wind bijna alles mij op. In de bus heb ik dan soms zelfs een dwangmatige behoefte om mij dan ff af te trekken, zonder dat iemand het ziet. Gelukkig heb ik dat tot nu toe niet gedaan. Maar het knaagt wel aan mij moet ik zeggen.
Na het klaarkomen voel ik me ontspannen en leeg en kan ik weer een tijdje verdergaan zonder dat ik heel erg afgeleid raak.
Je bent hebt ook al jaren therapeutische hulp. Heb je dit nog niet in je therapie besproken ?
Het is belangrijk om op een psychologisch gezonde manier van een masturbatieverslaving af te komen al was het maar om gênante situaties (waar u zelf al bang voor bent dat het kan gaan voorkomen) te voorkomen. De onderliggende emotionele klachten en oorzaken moeten behandeld worden.
Er zijn meerdere mentale behandelingen die onderzocht en aangeboden worden voor het stoppen met te veel masturberen en masturberen om de verkeerde redenen.
Probeer een regelmatig patroon aan te houden, zodat je niet op onverwachte momenten, zoals in de bus, aandrang krijgt.
In de loop der jaren zal het verminderen tot eens per dag, wat makkelijk te managen is.
Succes en geniet ervan!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.