Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je verslaafd raken aan een orgame?

Raak je verslaafd aan een orgasme?

Ik loop al sinds jaren ben de vraag of ik nou verslaafd ben aan een orgasme. Ik ben een jongen van 24 jaar en ik masturbeer per dag minimaal 2 - 3 keer. Zelfs op mijn werk ga ik soms even naar de wc om mezelf te masturberen. Als ik dat een dag of 2 niet doe, wordt ik gevoelig en wind bijna alles mij op. In de bus heb ik dan soms zelfs een dwangmatige behoefte om mij dan ff af te trekken, zonder dat iemand het ziet. Gelukkig heb ik dat tot nu toe niet gedaan. Maar het knaagt wel aan mij moet ik zeggen.

Na het klaarkomen voel ik me ontspannen en leeg en kan ik weer een tijdje verdergaan zonder dat ik heel erg afgeleid raak.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Beste Eric,

Zodra iets wat je doet dwangmatig wordt en jijzelf en/of omgeving er last van heeft wordt het problematisch.

Kun je spreken van een verslaving? Ja, dat denk ik wel. Je geeft aan dat wanneer je het niet doet je overgevoelig wordt en je drang bijna oncontroleerbaar.
Buiten dat voel je je ontspannen en leeg nadat het gebeurt is en kun je naar eigen zeggen weer even door.

De overlap die dit heeft met andere verslaafden/verslavingen is mijns inziens groot.
Ook denk ik dat je aan zo'n beetje alles wat je genot o.i.d. kan geven verslaafd kan raken.

Ik ben geen deskundige maar het feit dat je hier je vraag stelt laat zien dat het je bezig houdt en het niet goed voor je voelt.
Wellicht is het goed met je huisarts te bespreken.
Misschien dat er een psychisch probleem aan de grondslag ligt. Onverwerkte problemen, dwang, depressie, angst etc.
Er is bijna altijd sprake van een onderliggend probleem. Het waarom iemand "verslaafd" wordt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing