Kan je een (niet direct zichtbare) SOA oplopen die je libido/vruchtbaarheid aantast? Zo ja, hoe is deze overdraagbaar?
Ik ben een man van 25. Aangezien het mij nooit op de normale manier gelukt is om een leuk iemand te vinden, ben ik op m'n 24e betaald met dingen gaan experimenteren. Achteraf vond ik het verschrikkelijk, smerig en denk ik er liever niet aan terug.
Los daarvan voel ik me sinds deze periode veel minder aangetrokken tot vrouwen en heb ik veel minder zin in sex (ik masturbeer dus ook veel minder, als in 10x minder dan ervoor). Ik heb voor de rest nergens last van en weet bijna zeker dat ik geen SOA kan hebben gekregen, maar het is nu al meer dan een jaar geleden en er is nog steeds niets veranderd.
Aangezien het een beetje lullig staat als ik dit verhaal voor niets bij een arts sta te vertellen, eerst maar even hier. Hopelijk worden er nog wat nuttige reacties geplaatst ipv veroordelingen :P.
soa-test laten doen is wel verstandig, ook al is de kans klein dat je een soa hebt. Door onplezierige seksuele ervaringen kan je libido lager worden, je vind het vies wat er gebeurd is en dat kan ervoor zorgen dat je onbewust weerstand tegen seks hebt. Misschien is het verstandig wel tegen je huisarts te vertellen wat jou is overkomen en samen een oplossing te bespreken.
Mogelijk is hulp van een seksuoloog nodig, maar het kan ook dat je huisarts met een ander voorstel komt.
Je huisarts hoort veel klachten die van seksuele aard zijn en zal daar echt niet van op kijken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.