Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ben ik aangerand?

Maandag had ik een collega's feestje en daar hadden ik contact met een jongen die ik als gewone vriend zag.
Later ging hij met mij naar huis en vroeg hij mij of ik verliefd op hem was.
Ik zij nee. Toen ging hij over m'n armen strelen en deed heel klef tegen mij.
Toen een paar seconden later zij hij dat hij wel op mij was en ging me zoenen. Dat vond ik heel eng.
Dat deed hij nog ff door en toen ging hij me weer strelen over m'n armen en daar werd ik nog banger van.
Dit wou ik niet. Gelukkig ging hij op een gegeven moment weg.
Gister heb ik dit tegen een collega van mij gezegd en hij zij dat hij daar al bang voor was dat dit zou gebeuren want die jongen heeft het ookal bij 2 andere meisjes gedaan.
Maar nu durf ik niet meer uit m'n flat en ben ik constant angstig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Wetboek van Strafrecht, artikel 246:
"Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Er moet dus sprake zijn van dwang én die dwang moet leiden tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen. Ontuchtige handelingen zijn handelingen met een seksuele ondertoon.

Als hiervan sprake was, dan is sprake van aanranding.
8 jaar geleden
Alles wat een jongen of man tegen jouw wil met je doet, is aanranding of verkrachting.
Dus ja, dit lijkt mij een duidelijke zaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou zeer zeker wél naar de politie gaan, het kan best zijn dat er meer vrouwen of meisjes dat gedaan hebben. Mocht dat het geval zijn, dan sta je samen sterker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dit was tegen jouw wil. Het is niet jouw schuld!
Om een volgende keer sterker te zijn bij dit soort no-no's, zou ik een cursus (vaak 1 lesje al genoeg) zelfverdediging doen, dan voel je je veel zelfverzekerder. Ik heb precies hetzelfde gehad en het is niet oké! Probeer bij die collega te achterhalen welke twee meiden dit zijn en maak er werk van. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing