Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt de drang naar seks vandaan, en hoe kom ik er vanaf?

Ik wil ongestoord mijn leven leiden, zonder dat mijn gedachten worden besmeurt met gedachten die ik niet onder controle heb. Het voelt als gevangenschap, ik als slaaf van mijn biologie, en dat vind ik waardeloos.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

de drang naar seks is de drang die sterker is dan alle andere en ligt in het feit dat zonder die drang de soort uitsterft de enige manier om er van af te komen is castratie al dan niet chemisch ,en als je het mij vraagt is dat erger dan de vermeende kwaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zijn je hormonen. Je kunt daar Androcur tegen innemen, maar daar werkt gelukkig geen arts aan mee.
(dat noemen ze ook wel chemische castratie)
14 jaar geleden
Begin met een celibaat levenspatroon en ga verder als kloosterling (orde mag je zelf uitzoeken) leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er echt heel erg mee zit, zou je echt een afspraak moeten maken met je huisarts!
Hij kan je vast wel helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een ongestoord leven lijden, als je je gedachten toelaat, en er met een milde blik naar kijkt.
Want hoe meer je het wegdrukt, hoe harder het weer terug komt.
Probeer een goede balans te vinden tussen wat jij bent, en je gedachtenl
Dan zul je er beter mee kunnen omgaan, en kun je het makkelijker loslaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gedachten 'sturen' kan je leren, Hier zijn verschillende technieken voor van heel zweverig tot redelijk realisctisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gedachten komen heb je niet altijd in de hand. Maar dat je de gedachten vasthoudt is een keuze die jij wel maakt.

Beschouw de gedachten maar als wolken. Ze mogen komen, en ze mogen ook weer verder gaan. Jij kunt ervoor kiezen om die gedachten NIET vast te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing