Hoe ontspan ik uiteindelijk tijdens de seks?
Ik (25) ben nu ruim een jaar met mijn vriendin (28). Heb heel vaak last van erectieproblemen gehad, dat ik niet kan ontspannen. Heb daar 2 maanden geleden psychologische hulp bij gehad, EMDR sessie gehad. Sindsdien komt het niet zoveel meer voor. Maar ik voel een bepaalde druk dat ik moest presteren, dat ik een erectie MOET hebben. Daardoor kan ik niet genieten tijdens de sex en ben ik altijd blij als ik een orgasme heb gehad. Dit met het resultaat dat ik niet genoten heb, en mijn vriendin ook niet, waardoor de emotionele en intieme band daarin ontbreekt. Nu hebben we daar gister uitgebreid over gehad en dat dit toch wel heel belangrijk is. Gelukkig heeft ze me al die tijd gesteund en nooit verlaten.
Ik merk dat wanneer ik haar fysiek aanraak en aan haar denk en voel ik een erectie krijg (soms gelijk, soms duurt het even). Wanneer ik vervolgens denk dat ik deze in haar vagina moet brengen, en welk standje, en hoe zij zich voelt, en hoe zij denkt gaat het fout. Mijn erectie verdwijnt dan als sneeuw voor de zon waardoor irritatie ontstaat.
Ik heb altijd al moeite met ontspannen gehad, sport nu wel elke dag sinds 2,5 weken. Ik wil gewoon op haar kunnen liggen, haar voelen en vanuit daar een erectie krijgen. Ik mis de emotionele band. Wie kan me er bij helpen?
Toegevoegd na 42 seconden:
Daarbij hebben we vorige maand een miskraam gehad, wat ook nog wel speelt. Deze week is de vruchtbare week en dat speelt bij mij ook wel. Het prestatie gedeelte.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.