ik ben gisteren gevingerd en nu denk ik dat ik blaasontsteking heb? want moet ik doen?
Ik ben gisteren voor het eerst gevingerd door me vriendje. Maar heb nu een raar gevoel. Ook een raar gevoel in me onderbuik. Geen pijn bij het plassen, maar wel steeds het idee dat ik moet plassen. Me ouders mogen het echt niet weten, dus ik wil niet ervoor naar de dokter. Wat zou ik er tegen kunnen doen? Veel drinken of wat anders? Graag jullie hulp en reactie!
Lees even :
http://www.gezondheidsnet.nl/blaasontsteking/blaasontsteking-een-sekssouvenir
Hier staat ook in hoe je het kunt voorkomen. Wanneer de blaasontsteking doorzet is het verstandig om wel een arts te bezoeken. Blaasontstekingen kunnen ook andere oorzaken hebben, dus je ouders hoeven het niet te weten.
Ga na de seks naar het toilet en probeer te plassen. Stel het plassen in ieder geval niet uit, ongeacht of je seks hebt gehad.
Veel water, vitamine C en cranberry sap.
En je kunt best tegen je ouders zeggen dat je blaasontsteking hebt, dat kan ook spontaan gebeuren hoor
Maar sapjes en supplementen bevatten niet genoeg van deze stoffen om significant effect te hebben.
Er is dan ook geen enkele medische organisatie die het drinken van cranberrysap aanraadt. Sterker nog: het drinken van grote hoeveelheden cranberrysap kan nierstenen veroorzaken omdat dit sap rijk is aan oxalaten die kunnen kristalliseren in de urinewegen. Bovendien wordt cranberrysap afgeraden in combinatie met tal van medicijnen en het kan in combinatie met onder andere warfarine zelfs dodelijk zijn. Gewoon water is dus net zo goed en is een stuk goedkoper! :)
Ik weet niet hoe je ouders zijn en hoe oud je bent, maar je zou ook na het verteld te hebben zonder je ouders naar de dokter kunnen gaan.
Zeg je gewoon dat ze niet mee hoeven en dat je het prima alleen redt.
Zo lieg je niet tegen je ouders over dat je naar de dokter gaat, je houdt alleen wat informatie achter over een mogelijke oorzaak. Kijk het nog een of twee dagen aan (hoewel het met de Paasdagen nogal moeilijk kan zijn om naar de dokter te gaan). Anders gewoon even vragen of je vandaag nog langs kan komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.