Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er andere manieren om medicijnen te kopen als je niet langs de dokter durft?

Dit is misschien een beetje een rare vraag, maar het zit zo: ik moet medicijnen kopen tegen iets waar ik me nogal voor schaam. Ik denk dat als ik zeg dat het om Doxycycline gaat, dat sommige mensen wel snappen waarom. Ik weet heel zeker dat ik dat nodig heb, want de jongen die mij besmet heeft, gebruikt dat ook. Onze dokter is alleen een goede vriend van mijn vader en ik ben bang dat mijn vader erachter komt als ik bij hem langs ga. Ik durf ook niet langs de GGD omdat ik bang ben dat ik daar bekenden tegenkom en hier in het dorp (ik woon echt in een heel klein dorp) ik straks als een slet bekend kom te staan. Kan ik ergens anders die medicijnen kopen?
Please help want ik zit er echt mee!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Beste anoniempje,

Ik snap je angst, maar een dokter mag niets doorvertellen! Het zou dus een schande zijn als die vriend van jouw vader hem vertelt wat er met jou is of welke medicijnen jij voorgeschreven krijgt. Dat kan hem zelfs zijn baan kosten! Toch snap ik wel je probleem, en kan ik me voorstellen dat je niet bij die dokter langs wilt gaan uit schaamte (al is het niets om je voor te schamen!).

De andere optie die jij noemt (de GGD of een soapoli) is ook een mogelijkheid. Daar kun je anoniem langs en krijg je een recept. Ik kan helaas niet vanaf hier inschatten hoe groot de kans is dat je daar iemand tegenkomt die je kent en hoe groot de kans is dat die gaat roddelen (bedenk wel: ze zitten daar zelf ook om een reden en zullen dat ook niet graag bekendmaken, toch?).

Als je echt geen andere oplossing ziet, kun je de medicijnen kopen bij een online aanbieder. Ik heb even voor je gekeken, en bijvoorbeeld op de website medicijnkopen.com staan verschillende online apotheken die medicijnen verstrekken. Dit is legaal, omdat het land van levering het Verenigd Koninkrijk is.

Bij het bestellen van de medicijnen zal een online arts je medische situatie bekijken en vaststellen of je aanspraak kunt maken op het medicijn. Je moet wel zorgen dat je alles eerlijk en volledig invult, zodat je de juiste medicijnen koopt in de juiste hoeveelheid.

Nogmaals: ik denk dat het slimmer is om naar de dokter of de GGD te gaan. Zie je echt geen andere optie, dan kun je onderstaande link proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon bij de dokter online of medicijnen online.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar een Soa poli deze zitten in veel grote ziekenhuizen. Bestel nooit medicijnen via het internet, je weet niet of je het product krijgt, wat je denkt dat je krijgt. Er kunnen andere stoffen inzitten, of andere dosissen, waardoor het medicijn niet werkt.
De soa poli's zitten door het hele land, vaak makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Maar je kunt ook rustig naar je eigen huisarts, ook deze zal de reden van je bezoek niet doorgeven aan je ouders, ook hij heeft zijn beroepsgeheim en zal dit niet schenden. Koop ook een pakje condooms, zodat je altijd een bescherming bij je hebt, mocht je onverwachts seks willen hebben, veel jongens verzuimen dit, dus het is verstandig hier zelf voor te zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn diverse sites waar je dit geneesmiddel kunt kopen, maar ga het niet slikken, vóór dat je weet wat je mankeert, want dit middel wordt voor meerdere aandoeningen voorgeschreven.

Doxycycline behoort tot de tetracycline-antibiotica. Tetracycline-antibiotica werken tegen bacteriële infecties.

Artsen schrijven het voor bij infecties met bacteriën, zoals luchtweginfecties (zoals longontsteking, acute bronchitis, infecties bij cystische fibrose, middenoorontsteking, bijholteontsteking en keelontsteking), blaasontsteking, huidinfecties (bijvoorbeeld acne), infecties van het maagdarmkanaal, geslachtsziekten (chlamydia, gonorroe, syfilis), de ziekte van lyme, malaria en Q-koorts.
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing