Hoe kan het dat ik niets voel bij aanraken?
Ik ervaar sinds 10 jaar, na geboorte kind via onverwachte keizersnede geen enkel gevoel meer. Absoluut geen enkele prikkel. Alles blijft 'dood'. Geen 'buikgevoel' of prikkel bij bijvoorbeeld klap op je kont. Helemaal nergens. Ook mijn mond. Eigenlijk kun je mijn 'hele buitenkant' aanraken zonder dat het van binnen ook maar iets losmaakt. Seks heeft ook geen 'zin' meer. Ik ben hier inmiddels vrij wanhopig door. Iemand enig idee?? Ik ben inmiddels al bij diverse mensen geweest. Ga binnenkort naar een neuroloog. Een auralezeres zei me ooit dat ik een keelblokkade heb. (Zij wist verder niets van mijn 'probleem'.) Dat vond ik nog niet eens raar klinken aangezien het ook mijn mond/keel betreft.
Ik vond dit artikel:
http://www.inekehilhorst.nl/wp-content/uploads/artikel-Libelle_de-auralezers_Ineke-Hilhorst1.pdf
Verdovingen, andere complicaties. Kan je het ook iets beter/anders beschrijven?
Geen gevoel, voel je dan ook een prik met een spelt niet of is het alleen / vooral het emotionele?
"zonder dat het van binnen ook maar iets losmaakt."
Daaruit lees ik nu dat het om het emotionele gaat.
Het 1e stuk en een neuroloog gaan echter meer de richting op van een fysieke oorzaak. Vergeet trouwens niet dat aan pijn (door een spelt) ook een emotionele kant zit.
Wanneer het gaat om fysiek voelen, vind ik het moeilijk te verklaren dat je 10 jaar met zo'n klacht rondloopt en dan naar een auralezer gaat.
Daarom ga ik er van uit dat je met " voelen" bedoelt dat je geen seksuele opwinding meer ervaart. Je voorbeeld van klap op je kont wijst ook in die richting. Je hebt een kind gekregen. Daarmee verander je van een vrouw in ook een moeder. Of de geboorte dan via keizersnede of op natuurlijke weg gebeurt, maakt niet uit.
Veel vrouwen hebben moeite met de rol van zowel moeder als minnares. Je hebt een verantwoordelijkheid voor een baby. Dit vraagt veel energie en emotie. Ook de vader is nu niet alleen minnaar maar ook partner van een moeder.
Meestal kunnen vrouwen na een bepaalde ( soms lange) tijd wel hun draai vinden in deze dubbelrol. Het lijkt erop dat jij deze aanpassing niet hebt kunnen maken, en dat je seksuele gevoel uitgeschakeld blijft. Je " emotieloze" gevoel is niet verminderd, maar lijkt zich steeds meer uit te breiden. Dit is iets waarmee je naar de huisarts kunt gaan. Soms kan een gesprek met een hulpverlener je hierbij helpen. Je huisarts kan een inschatting maken van de ernst, door met jou hierover te praten. Daarna kan hij je de juiste verwijzing geven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.