Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vaak moet ik een zwangerschapstest doen om op tijd te zijn voor een abortus?

Ik wil _GEEN_ kinderen, absoluut, van z'n leven, nooit niet.

Dus ik heb een spiraaltje, maar naast het gebruik van het spiraaltje doe ik elke paar maanden een zwangerschapstest om zeker te weten dat ik niet zwanger ben. Zou ik namelijk wel zwanger zijn wil ik dit op tijd weten voor een abortus. Om de hoeveel tijd moet ik een zwangerschapstest doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

In Nederland is het mogelijk om een abortus te laten doen tot 22 weken en 2 dagen zwangerschap (gerekend vanaf de eerste dag laatste menstruatie), de beslissing of een behandeling nog gedaan kan worden is echter afhankelijk
van de uitkomst van de echografie op de dag van behandeling.

Sterilisatie is inderdaad een veel betere oplossing.
15 jaar geleden
Ik zou dat in dat geval iedere twee maanden doen. Je kan dan maximaal 10-12 weken zwanger zijn.

Abortus is wel tot veel langer (22 weken) toegestaan, maar dan is het wel een véél ingrijpender ingreep dan vroeg in de zwangerschap.

Mag ik vragen waarom je blijkbaar zo weinig vertrouwen hebt in je spiraaltje? Een koperspiraal is redelijk betrouwbaar (1% kans op zwangerschap in het eerste jaar), een Mirena-spiraal nog véél betrouwbaarder: de kans om zwanger te worden is per jaar bijna 0, even klein (of zelfs kleiner) als na een sterilisatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nu zeker weet dat je nooit aan kinderen zult (wilt ) beginnen dan zou ik het spiraaltje laten weghalen, en je laten steriliseren,als ook je partner geen kinderen wil kan voor de zekerheid deze ook een sterilisatie ondergaan, als alles dan genezen is heb je wel niet 110 % kans dat je zwanger word maar 100 % is dan wel haalbaar .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je nooit met een man naar bed gaat, hoef je gegarandeerd geen test te doen ;)

zo wel dan is het niet nodig continu te testen. Sterker nog, de Wet van de Statistieken zegt dat hoe vaker je test, hoe groter de kans op een vals positieve uitslag je hebt (ofwel, de test zegt dat je zwanger bent, maar je blijkt het niet te zijn bij nader onderzoek).

Kortom het heeft geen zin continu te testen. Je kan tot maximaal 12 weken zwangerschap het vruchtje weg laten halen.

Luister naar je lcihaam en test pas als er tekenen aan de wand zijn zoals misselijkheid, stemmingsverandering, zwellen van de onderbuik of verandering in de zin in eten of sex.

Ben je dan toch nog steeds te bang om zwanger te worden, dan zou ik een sterilisatie overwegen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon maar een antwoord mogelijk,steriliseren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ook de kosten te besparen als je zwanger bent krijg je na ong. 7 weken pijn in je borsten. als dat het geval is dan zou ik een zwangerschaps test doen en meestal zie je het gelijk aan de test of je zwanger bent. geeft de test aan dat je niet zwanger bent en je twijfelt wacht dan 2 weken en doe dan weer een test dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent. ik zou zeker niet elke paar maanden een test doen wat dat kost handen vol geld. een spiraaltje is al voldoende om zwangerschap tegen te gaan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing