Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ken een dokter je vertellen hoe je maagdvlies is gescheurd?

Ja ik heb angst voor mijn eerste gynaecologisch onderzoek. Mijn vriend wil testen of ik maagd ben, maar ik denk dat ik het al lang niet meer ben. Ik ben nog nooit met iemand geweest maar heb zelf al eens iets in de grote van een dildo in mijn vagina geduwd. Er kwam een beetje bloed maar daarna had ik ook mijn regels. Alles brengt mij in de war nu. Als de dokter zegt dat mijn maagdvlies gescheurd is, kan hij ook zeggen waardoor? Hoe kan ik het dan bewijzen dat ik geen seks heb gehad..... Ben echt radeloos en kan erdoor al een maand niet slapen. Kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

je vriend wil weten of je nog maagd ben?
Je bent nog maagd als je geen seks hebt gehad, met alleen een speeltje telt dan niet.
Je maagdenvlies is ook geen vlies, maar een randje weefsel. Vaak gaat dit al kapot door condooms, door bepaalde sporten (turnen of paardrijden bijvoorbeeld) of doordat je zoiets geprobeerd hebt als jij deed. Niks mis mee en volledig normaal.
De dokter kan NIET zien hoe dit is gebeurt, en of je dat vlies nu wel of niet hebt zegt helemaal niets over je seksuele geschiedenis.

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik zou hier niet voor naar de dokter gaan, ik zou eerder een ander vriendje zoeken die je respecteert, en niet van je eist dat je gaat 'bewijzen' dat je nog maagd bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
Nee dat kan de dokter niet.

De maagdenvlies is iets waar heel veel fabels over zijn. Het is niet echt een vlies, maar meer een soort randje rond de ingang van je vagina. Het sluit de vagina dus niet helemaal af. Je menstruatiebloed kan er immers ook gewoon langs.

Bij iedereen is het weer anders. Sommige vrouwen worden zonder maagdenvlies geboren. Bij sommige vrouwen rekt het alleen op als ze seks hebben. En er zijn inderdaad vrouwen die een beetje bloed verliezen bij de eerste keer seks omdat er een klein scheurtje in het maagdenvlies komt.
Het maagdenvlies verdwijnt pas helemaal als er een baby door het geboortekanaal is gegaan.
Dus omdat het zo verschillend kan zijn bij vrouwen is het lastig om überhaupt iets te zeggen over het maagdenvlies.
En dan is het al helemaal onmogelijk om aan te geven waardoor het maagdenvlies gescheurd zou zijn (of dit nu een penis is of een voorwerp)

Aangezien jij nog geen gemeenschap hebt gehad, ben je nog maagd. De rest doet er niet toe. Je vriend moet jou op je woord geloven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing