Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

dochter betast door jongen, wat te doen??

Dochter van nu 9 1/2 jaar, vertelt dat ze zo'n 3jr geleden is betast door een bekende jongen van toen 14 jr. Ze heeft het altijd voor haar gehouden.
Jemig.....ik als ouder ben behoorlijk geschrokken!!!
wat kan ik hiermee???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Alsnog Aangifte doen (alleen als je dochter dit ook wil) en met de huisarts gaan praten. De huisarts is de eerste persoon die je hulp kan bieden bij dergelijke traumatische ervaringen. Vaak kan hij hier zelf weinig mee maar de huisarts weet welke personen of instanties je wel kunnen helpen en brengt jou met hen in contact.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk wel dat een kind een grote fantasie heeft. Jij kent jou kind het beste en jij kunt inschatten of het de waarheid is. Ook hier kan de huisarts bij helpen. Bespreek dit laatste dan zonder kind erbij.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bedenk wel dat een kind een grote fantasie heeft. Jij kent jou kind het beste en jij kunt inschatten of het de waarheid is. Ook hier kan de huisarts bij helpen. Bespreek dit laatste dan zonder kind erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat haar praten, vooral wanneer ze dit zelf aangeeft. Dit is iets wat goed verwerkt moet worden anders blijft dit haar hele leven achtervolgen. Roep hulp in er zijn instanties voor. Praat er eerst zelf mee wat je heyt beste kunt doen. Wat die jongen betreft....ik zou er achter zien te komen wie het is en m erop aanspreken. Al is het zolang geleden die jongen mag er niet zo mee wegkomen. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing