Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil later kinderen hebben maar ik ben bang van sex. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (21)

rustig afwachten je bent nog jong komt van zelf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jeroen1962 (1953)Rustig wachten tot je zover bent. De "natuur"regelt dat wel. Dus zeer zeker niet overhaasten, het komt zoals het komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kinderen adopteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je moet er nu nog niet over inzitten,
als je later de juiste man tegen komt dan gaat het allemaal vanzelf en dan komt het vast wel goed.

doe gewoon rustig aan alles komt op zijn tijd als jij er klaar voor bent
15 jaar geleden
Denk dat je nu een leeftijd heb dat je er nog bang van bent, maar tegen die tijd dat je kids wilt, zal dat reuze meevallen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zal je eerst dit probleem moeten oplossen. De arts zal je een doorverwijzing kunnen geven.
En als je dit onder controle hebt komt de rest vanzelf.

Wil je echt geen sex. Dan is er altijd nog kunstmatige inseminatie.

Wil je ook geen bevalling dan is adoptie een uitkomst. Of je aanmelden voor pleegzorg.

Toegevoegd na 1 uur:
Op je profiel kon ik niet zien dat je jong bent, maar kreeg het van andere GV-ers te horen/lezen.

Als je jong bent lijkt sex allemaal heel eng, omdat je nog met andere dingen bezig bent. Op gegeven moment komt het echt wel goed als je vreselijk verliefd bent, krijg je kriebels in je buik. En dan wil je steeds iets meer. En uiteindelijk komt het echt wel goed. We vonden het allemaal eng toen wij jong waren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je later groot bent, ben je niet meer bang voor seks.
Nu geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zou kunnen gaan hopen dat je vruchtbaar bent of wordt. Want kinderen willen is niet kinderen krijgen. En dat je bang van sex ben komt goed uit, dan kan je er nog een paar nachtjes over slapen;-).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen ik op school zat, zoals jij, was ik ook bang van seks. En ook al zeiden ze het niet, mijn klasgenoten vonden het even eng!

Het geeft niets als je op jouw leeftijd bang bent van seks. Dat betekent gewoon dat je nog niet aan seks toe bent. En dat is prima. Het betekent niet dat je een probleem hebt, je bent juist heel normaal!

Het is nu misschien moeilijk om het je voor te stellen, maar die angst voor seks verdwijnt vanzelf. Er komt een tijd dat je ernaar uitkijkt, het juist graag wilt beleven.

Als je er niet meer bang voor bent, dan weet je dat je er aan toe bent. En intussen hoef je je nergens zorgen om te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Karinaa,

Ik heb geen idee hoe oud je bent helaas. Ik weet wel dat angst vaak komt door onbekendheid met iets.. OF door een nare ervaring.

Als het angst voor het onbekende is dan weet ik wel een leuke site waar je.. mocht je dat willen.. heel veel goede informatie kan vinden over sexualiteit :

http://www.seksualiteit.nl/jongeren_2.html

Mocht je angst ontstaan zijn door een nare ervaring.. dan raad ik je aan er met iemand die je vertrouwd over te praten. Een nare ervaring is NIET .. en NOOIT jouw schuld.

Heb je niemand in jouw omgeving die je genoeg vertrouwd om over een ( eventuele) nare ervaring te praten dan kun je op dezelfde site terecht bij vertrouwenspersonen voor een luisterend oor en eventueel hulp.

:)

Gee
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Adopteren zou een hele goede optie kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hoeft niet bang te zijn voor sex. Eerder voor het opvoeden van een kind wat veel en veel lastiger is.Bezoek eens een sex-therapeut die kan je er wel overheen helpen. Ik mag jou niet helpen anders had ik dat graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb idd net als anderen geen idee hoe oud je bent.
en je schrijft ook niet waarom je bang bent......
dus valt de vraag eigenlijk niet te beantwoorden zo ...
als je jong bent kloppen de antwoorden hier boven wel, ben je wat ouder ( 25 + of zo.....) dan zou ik als ik jou was hulp gaan zoeken want sex KAN heel leuk zijn ( maar als je het niet wil ..........het hoeft niet) als je maar onthoud dat de keuze altijd bij je zelf ligt !!!!
en je nooit laat dwingen tot iets wat je niet wil !!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ach hee, je bent 13. Je denkt er al vroeg over na. De meeste mensen hebben voor het eerst seks tussen hun 18e en 24e. In de tussentijd verander je heel erg. Kijk maar naar bijvoorbeeld het verschil tussen hoe je nu bent en hoe je was toen je 9 was.
Nadenken over dit soort dingen is goed hoor, laat daar geen misverstand over zijn. Maar piekeren is niet goed! Piekeren betekend dat je er niet meer mee kunt ophouden. Laat het een paar dagen voor wat het is, zet je zorgen aan de kant.

Als je het gevoel krijgt dat je eraan toe bent kun je heel veel informatie vinden op het internet. Als je die kennis hebt dan is het alleen nog maar een kwestie van het vinden van een superleuk vriendje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op je 13e kun je ook beter nog niet aan sex doen.... dit zorgt alleen maar voor problemen in de meeste gevallen.

Tegen de tijd dat je wel over kinderen na moet gaan denken zal je vast al heel anders tegen sex aankijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kunstmatige inseminatie zou dat een optie zijn ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mss wachten op de heilige geest en onbevlekte ontvangenis... laat ons bidden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nu ben je nog jong en als sex niet lukt mioet je contact opnemen met de huisarst die kan je dan door verwijzen naar de juiste arts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"ik wil later kinderen hebben
maar ik ben bang van sex. wat moet ik doen?"

'adopteren' of 'kunstmatige inseminatie' dan maar;

trouwens,
ik wil (nu en) later sex hebben
maar ik ben bang van kinderen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500