Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik speciale massage olie nodig als ik mijn vriendin een intieme massage geef?

Mijn vriendin wordt graag gemasseerd, gewoon ter ontspanning. Ik geef mijn vriendin graag een massage. Echter, soms worden we beide opgewonden. Nu vraag ik mij af of de massage olie, die ik dan dus overal op mijn handen heb, misschien niet goed is voor de intieme delen van mij vriendin. Ik gebruik normale massage olie, en af en toe eentje die stimulerend werkt. Moet ik hier mee op passen, en kan ik beter speciale olie gebruiken? Of maakt dit niet uit, en kunnen we gewoon van elkaar genieten, zonder ons daar zorgen over te maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

je kan het beste een massagemiddel gebruiken dat op waterbasis is ipv olie. olie kan de zuurgraad van de vagina aantasten en klachten veroorzaken bij je vriendin. bovendien kan olie de condoom aantasten. condoom kan dan eerder knappen. voor het geval jullie na de massage nog andere dingen gaan doen natuurlijk.

durex heeft een goede massagevloeistof op de markt, maar er zijn natuurlijk ook andere merken.
11 jaar geleden
Hoef je je geen zorgen over te maken, massageolie wordt gemaakt om gebruikt te worden en de fabrikanten weten ook wel dat dat soms tot intiem contact leidt. Mocht dat problemen op kunnen leveren zou dat vermeld worden op de verpakking.

Je zou massageolie namelijk ook kunnen gebruiken terwijl je wondjes hebt (een keer een puistje of muggenbult bijvoorbeeld) of dat je per ongelijk iets in je mond kunnen krijgen doordat je jeuk hebt aan je neus/mond en er even aanzit.

Het kan wel zijn dat speciale olie prettiger is doordat het minder gaat plakken, intrekt, bedoeld is om ook intieme delen mee te masseren of doordat het tintelt. Dat is natuurlijk speciaal daarvoor gemaakt dus kan pluspunten hebben. Maar al met al hoef je je geen zorgen te maken. Veel plezier ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan allerlei oliën gebruiken, zoals maïskiemolie of olijfolie of zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja want vaginale flora wordt aangestast als je daar producten zou gebruiken waar er parfum enz inzit. je zou anders de gezonde bacteriën aantasten van de vagina die de vagina juist beschermt tegen infecties. er bestaan neutrale vloeistoffen onder andere van durex die je zowel als glijmiddel als massage middel kan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing