Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om nu een soa test te laten doen en hoe gaat dat allemaal in zijn werk?

Ik ben een jongen van 16, nog nooit sex gehad en ik vermoed ook niet echt dat ik een soa heb maar aangezien ik het zelf niet zeker kan weten zou ik toch graag een soa test willen doen. Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort seks ga hebben met mijn vriendin (als we een leuke dag hebben gehad en we zijn alleen thuis en van het een komt het ander) dus ik zou het toch graag willen testen. Hoe gaat dat in zijn werk? Maak ik gewoon een afspraak met de huisarts? Moet ik dan bv urine inleveren? En wanneer weet ik de uitslag?
En nog even voor de duidelijkheid; stel ik heb een soa, kan ik die dan aan mijn vriendin overbrengen als zij geen soa heeft en ik haar onbeschermd oraal bevredig en andersom als zij mij oraal bevredigd en ik geen soa heb en zij wel?
Ik zou trouwens nooit onbeschermd seks hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Nee, als je er zeker van bent,dat je nog nooit seks hebt gehad, is een zo'n test volstrekt overbodig!
Je kunt dat beter doen na een intiem samen zijn met jouw vriendin, als van het één het ander is gekomen, tenminste als je meent, dat ze veel wisselende sekscontacten heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog nooit sex hebt gehad, dan is het ook hoogst onwaarschijnlijk dat je een soa hebt.

Als je toch een soatest wilt, kun je dit aan je huisarts vragen. Er wordt dan bloed afgenomen in het ziekenhuis en het duurt dan een aantal werkdagen tot je de uitslag te horen krijgt (meestal tien, maar dit kan verschillen per ziekenhuis)

Met orale sex kun je elkaar in principe ook besmetten met de soa, de meest waarschijnlijke over te brengen soa's zijn dan , gonorroe, chlamydia, herpes.

kijk ook eens op www.soa.nl en maak je niet al te veel zorgen! veilige sex hebben is altijd goed natuurlijk!

Toegevoegd na 3 minuten:
HIV, syfillus en hepatitus B kun je ook oplopen zonder sexueel contact gehad te hebben. zie daarvoor nogmaals de website die ik noemde, maar daarvoor moet wel wat gebeurd zijn, het kan niet van een vieze wc-bril zeg maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing