Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik tegen mijn verlangen naar seks doen om het te verminderen?

Ik ben een jongen van 16 jaar oud en ik verlang erg naar seks :/, wat kan ik hiertegen doen om dit te verminderen, want telkens als ik eraan denk/fantaseer krijg ik weer een stijve :/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Hormonen van puberteit, hoort erbij.
Word als het goed is vanzelf minder als je ouder word.
Paar keer per week masturberen en voldoende afleiding zoeken in sport en hobby kan helpen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Allereerst,op jou leeftijd een stijve krijgen als je aan sex denkt is heel normaal.En hoe hier mee omgaan?dat is net als heel veel andere dingen in het leven,niet altijd en overal aan toe geven,je zal je moeten verzetten.Natuurlijk is het heel normaal,en daarom doen jongens van jouw leeftijd aan zelfbevrediging,wat heel normaal is .
Maak je dus geen zorgen op jouw leeftijd willen ze allemaal veel sex .En probeer er niet al te veel aan te denken.
12 jaar geleden
Geheelonthouding vermindert seks. Masturbatie vermeerdert de drang naar seks, intensieve seks met iemand van wie je houdt ook. Vind je dit een probleem ga dan met totaal andere dingen aan de slag waar je volledig je aandacht bij moet houden. Wat voor interessen heb je? ga die eens uitdiepen en voer die uit zonder muziek tv pc of telefoon erbij zodat je volledig met je aandacht daar bent en in het hier en nu.
Op de langere termijn verdwijnt je lust in sex en ontstaat er een ander soort liefde. In de praktijk kan dat zelfs zover gaan dat je een orgastisch gevoel krijgt bij alles wat je doet, wanneer je geen sex hebt.

Neemt niet weg dat sex ontzettend lekker kan zijn met de juiste persoon. Wanneer je niet masturbeert merk je ook dat je veel gevoeliger bent en dus veel intenser geniet wanneer je wel sex hebt. Probeer zo min mogelijk sex te hebben en de keren dat je sex hebt zijn kwalitatief vele malen beter dan wanneer je zaadlozingen heb om de paar dagen of zelfs elke dag.

Een man verliest energie bij een zaadlozing bovendien. het is een aanrader om klaar te leren komen zonder zaadlozing.

Er bestaat een boek daarover. het heet "De multi orgastische man". Ik weet even niet de schrijver of ISBN meer, maar google erop en je hebt hem zo te pakken. Ik weet zeker dat bol.com nog wel een mooi exemplaar heeft liggen en de bieb heeft hem ook.

Sex is verslavend. Daarom hoe minder je er in je hoofd mee bezig bent, hoe minder behoefte je er op de langere termijn aan zult hebben. Zet je hoofd dus aan het werk met andere dingen die prioriteit voor jou hebben.

Ineens zul je dan ook merken dat je tijd hebt voor dingen waar je normaal geen tijd voor had...
Die keer dat je het echt niet meer houd, probeer dat te minderen en neem er dan de tijd voor. Heb je niemand speel dan uitgebreid met jezelf. Neem er goed de tijd voor en focus dan niet op klaar komen, maar gewoon op het genieten van sex hebben met jezelf...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anti depressiva medicijnen schijnen ook libido killers te zijn .
maar of je dat nou wil slikken .

anders een koude douche nemen, heb ik van horen zeggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mannen denken steeds aan seks. Je kan chemische troep slikken hiervoor, maar dat raad ik af. Mastrubatie kan (tijdelijk) helpen om de zin in seks te verlichten. Zo leer je ook je seksualiteit beter kennen.

Je kan ook in tijden dat je erg aan seks denkt je geest bezig houden met andere zaken zoals een spelletje spelen op de ps3/xbox/pc. Je kan gaan tekenen (teken dan geen blote vrouwen), etc.

Ander denken aan Piet Paulusma in een string wil ook wel eens helpen ;)

Succes. Het hoort erbij, maar zorg ervoor je wel respectvol blijft naar eventuele partners en doe de dingen veilig als je er aan begint.
12 jaar geleden
Heel, heel lang geleden, tijdens mijn militaire diensttijd, deed het verhaal de ronde dat wij,soldaten kamfer in het eten toegediend kregen, gedurende de dagen, dat wij in de kazerne verbleven en geen contact met meisjes hadden.
Dat diende om het libido in bedwang te houden, zo werd beweerd.
Maar op Vrijdag, vóór we met verlof gingen, kregen we steevast een ei, door ons soldaten ook wel n**kpatroon of zakspanner genoemd.
Of kamfer libidoverlagend is, heb ik nooit ergens bevestigd gekregen, wel dat het in grote hoeveelheden giftig is, dus voorzichtigheid bij het innemen is geboden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard komt dit door je hormonen en is het normaal dat je dit soort zaken niet zo eenvoudig onder controle krijgt. Dus maak je daar in ieder geval niet te druk om.

Je kunt met jezelf proberen om als het ware af te spreken dat je het onder controle wilt krijgen. Als je niet wilt heeft het namelijk ook geen zin en is een verslaving nabij.

Zodra je die afspraak met jezelf hebt gemaakt kun je "goed gedrag" gaan belonen. Alle begin is moeilijk, dus schaam je niet als het niet direct lukt. Maar wat anderen al zeggen.. denk aan a-sexuele beelden.. laat je zelf niet traumatiseren maar fantaseer over of kijk naar beelden die juist het tegenovergestelde gevoel bij jou ontlokken. Mijn vrouw kan nog zo sexy gekleed gaan, maar als ik zojuist heb gekeken naar een horrorfilm moet ik m'n best doen om opgewonden te raken. Snap je wat ik bedoel?

Je wordt hier met de tijd steeds handiger in, aangezien je snel ontdekt wat helpt en wat niet. Lukt het om het onder controle te krijgen? Beloon jezelf dan met wat lekkers (uiteraard gezond!), extra tijd voor je (nieuwe/andere)hobby of iets anders dat je leuk vindt om te doen.

Voor je het weet zijn je hormonen ook weer wat op orde en kun jij je tijd veel beter besteden! ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing