Ik en mijn vriendin hebben Herpes Genitalis, wat kunnen we eraan doen?
Laat ik bij het begin beginnen.
Ik en mijn vriendin zijn nu 8 maand samen. Na de eerste tijd veilige sex te hebben gehad besloten we dat zij een SOA test moest ondergaan, omdat ze met al meerdere mensen "onveilige" sex gehad heeft. Ikzelf heb het altijd veilig gedaan, behalve orale sex. Ze kwam schoon uit de test.
Na 4 maanden kreeg ze een heel vervelend gevoel in haar geslachtsdeel en na vele dokters bezoeken bleek het herpes genitalis te zijn.
Na een medicatie en veel pijn van 3 weken was het weer over en we konden weer sex hebben.
Nu is gisteren bij haar voor de 2e keer de herpes uitgebroken. 's Avonds direct naar de huisartsenpost gebeld en medicatie opgehaald. Bij thuiskomst mijn geslachtsdeel ook maar eens goed bekeken, en nu blijkt dat ik ook allemaal hele kleine blaasjes op mijn penis heb zitten. Ik heb er verder geen enkele last van. Maar het vervelende is dat ik bij haar waarschijnlijk de ziekte weer heb aangewakkerd.
Mijn vraag is wat we hier tegen kunnen doen, als bij mij de herpes uitbreekt merk, zie, voel ik hier niets van. Mijn vriendin heeft onlangs een spiraaltje laten plaatsen, dus met condoom vrijen liever ook niet. Hoe kunnen we voorkomen dat ik haar weer besmet en dat het bij haar uitbreekt?
Ik hoop dat het verhaal nog een beetje duidelijk is?
Je zegt dat ze een spiraal heeft laten plaatsen en dat je 'daarom' liever niet met condoom vrijt. Als ik het goed begrijp denk je dat de spiraal en het condoom elkaar kunnen raken? Als je dat denkt: dat is niet het geval hoor, de spiraal zit in de baarmoeder en dan kom je van je leven niet bij in de buurt met je condoom ;-)
En als herpes eenmaal in je systeem zit, dan gaat het er niet meer uit, vergelijk het maar met een koortslip. Als jullie beide besmet zijn, dan is vrijen met een condoom overbodig, behalve op het moment dat het actief is; door dan een condoom te gebruiken voorkom je dat het bij de ander direct de kop opsteekt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.