Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn tijdens en na de seks, ik word gek!! Wie heeft er een oplossing, of heeft hetzelfde probleem?

Ik heb al 2 jaar een relatie, en sinds anderhalf jaar heb ik pijn tijdens en na de seks, het gekke is, het is niet constant, soms is het 2 maanden weg, en dan komt het weer terug. Het lijkt wel of mijn vagina steeds smaller wordt. En zo voelt het ook als hij bij mij naar binnen gaat, alsof het niet past. Na de seks, heb ik dan een ongelofelijk brandende pijn, en zijn mijn schaamlippen rood en dik.

Voordat je conclusies gaat trekken, ik ben opgewonden en nat genoeg, en ik ontspan mij ook genoeg. Ik ben al tig keer naar de huisarts geweest, zalfjes meegekregen, van die pillen die je vaginaal moet inbrengen tegen een schimmelinfectie etc, NIKS heeft geholpen.

Ik word er ZO gek van, ik heb constant zin in seks, maar als ik dan aan de pijn denk, denk ik toch, laat maar zitten.

Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben? En of iemand misschien een ander idee heeft van wat het kan zijn, behalve een schimmelinfectie of niet opgewonden genoeg zijn.

En of iemand misschien een goede site of forum weet, waar dit soort dingen uitgebreid worden besproken!?

Anyway, alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Wat een ontzettend vervelend probleem. Het lijkt me een hele goede reden om terug te gaan naar je huisarts en een verwijzing te vragen naar een gynaecoloog. Die kan je verder onderzoeken.

Pijn bij het vrijen kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Soms is het onduidelijk waar de pijn precies door komt, maar een aantal oorzaken/aandoeningen zijn duidelijk omschreven en ook goed te onderscheiden van meer algemene oorzaken. De roodheid die je beschrijft zou kunnen wijzen op een infectie, en er zijn veel meer mogelijke oorzaken voor een infectie dan de bekende en veelvoorkomende vaginale schimmelinfectie.

Ik zou je kunnen vragen of de pijn diep is of niet, en of de pijn ontstaat specifiek bij het naar binnen gaan van de penis of ook tijdens de daad (of daar omheen) en of gewoon aanraken ook pijnlijk is soms, of een tampon inbrengen pijn doet en of bepaalde (zit)houdingen (bijvoorbeeld op een fietszadel) of bewegingen in het dagelijks leven pijnlijk zijn, of je nog andere klachten hebt, en nog een aantal vragen, en dat zou in een bepaalde richting kunnen wijzen.. maar uiteindelijk kan alleen een gynaecoloog het plaatje compleet krijgen en eventueel een diagnose stellen. Maar, voor alle duidelijkheid: er ZIJN veel meer mogelijke oorzaken dan alleen niet vochtig genoeg zijn of een schimmelinfectie, dus ik denk dat het de hoogste tijd wordt dat jouw huisarts je helpt om dat verder uit te laten zoeken. Ik kan me je wanhoop goed voorstellen, het is een ontzettend lastig probleem dat een grote invloed kan hebben op je relatie en je algehele welbevinden, terwijl het tegelijkertijd zo privé is dat je er ook niet gemakkelijk over kunt praten. Dus echt: ga naar je huisarts, en laat je verder doorverwijzen.

Mocht het nu zo zijn dat er géén duidelijke oorzaak gevonden kan worden en je houdt toch klachten, dan kun je nog kijken of een seksuoloog je verder kan helpen en adviseren. Als er wel duidelijk iets uit de onderzoeken naar voren komt, dan kan - afhankelijk van de precieze oorzaak - seksuologische hulp ook tot de behandeling behoren. In beide gevallen kan een gynaecoloog je daarin verder adviseren en de juiste doorverwijzingen regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Toen ik het las dacht ik aan 3 dingen. De eerste is: als er herpes virus zit ( ook al is het een hele kleine virus) danheeft de vrouw vaak last van dat branderige gevoel. Maar neem aan dat je op alles SOA's getest bent? Daarnaast heb je bij mannen iets dat heet: PFO. penis Frictie Odeem. dat is eigenlijk simpelweg teveel te vaak sex waardoor de boel geirriteerd raakt ( enige wat helpt is tijd...) En wat een ex van me had is white horse, dus schimmelinfectie. Als je ook daarop getest hebt en dat niet hebt zou je inderdaad toch verder moeten zoeken aangezien je nu al aan de pijn denkt en daardoor misschien een probleem gaat creeeren tussen je oren en daarbij automatisch toch van binnen gaat samentrekken, wat dus wrijving en irritatie en uiteindelijk zweertjes kan veroorzaken. Je kan denk ik het ebste een dagboek bijhouden met ideeen en gevolgen. Met condoom, glijmiddel, een paar glazen wijn ( in elk geval maximale ontspanning en vertrouwen) vaak gebeurt het namelijk zonder dat we er over nadenken. Remeer als ze medisch niets kunnen ontdekken. Als je veel in bad ligt en jezelf down there ook vaak wast( boent) haal je ook bescherming weg...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei... wat ontzettend vervelend :-( Ik heb weinig nieuws toe te voegen aan de goede antwoorden hierboven, behalve dat misschien een verzorgend glijmiddel op termijn misschien goed werk zou kunnen doen.
Kijk eens naar de ingredienten van Swede Original Woman Sensitive....
Succes!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing