kan te veel vingeren kwaad? hoeveel is eigenlijk normaal en gezond?
19.7K
19.7K keer bekeken
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt een kans dat je straks alleen maar van het vingeren van jezelf kunt klaarkomen, dat een tong, vingers en/of penis van je vriend niet genoeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ritsuka: volgens mij is dit bij 75% van de vrouwen zo, of ze nu ooit veel gevingerd hebben, of niet.
Ritsuka
12 jaar geleden
het is inderdaad wel vaak zo, maar door vaak te vingeren word het volgens mij wel moeilijker.
Ik weet dat dit effect bij mannen bestaat, een vagina voelt anders dan je eigen hand, en bij vrouwen gebeurt wel eens door overmatig vibratorgebruik dat de clitoris ongevoelig word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt wel gelijk Ritsuka, door teveel te doppen is de behoefte om met een man te zijn weg..
en een vibi bied op den duur ook geen plezier meer..
en een vibi bied op den duur ook geen plezier meer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch komt het wel eens voor, Krol. Minder als je veel afwisselt, misschien is dat het ;-) Je ziet het bij mannen die echt met een 'ijzeren greep' masturberen, en vooral bij vrouwen die een vibrator met hoge frequentie trillingen gebruiken. Niet zozeer omdat het ongevoelig wordt, maar omdat je op den duur jezelf een bepaald patroon aanwent, waardoor je alleen nog maar met precies díe druk, díe wrijving, díe snelheid, etc., kunt klaarkomen. Zal wel iets te maken hebben met het feit dat je bij masturbatie uitsluitend met jezelf bezig bent, en dus heel precies doet wat je zelf lekker vindt, tot je komt, en dan ben je klaar. Dat heeft dus een wat ander doel en een andere opbouw dan vrijen met een partner, hoewel ook daarbij bekend is vanuit de seksuologie dat een zekere mate van egocentrisme/aan jezelf denken ook nodig lijkt om überhaupt een orgasme te bereiken.
Maar je kunt inderdaad zo gewend raken aan je eigen patroon bij soloseks dat het moeilijker wordt om op andere manieren klaar te komen. Aan de andere kant hebben de meeste vrouwen sowieso stimulatie van vingers of tong of wat dan ook op de clitoris nodig om klaar te komen, en zijn er minder vrouwen die klaarkomen van alleen penetratie. Zo'n masturbatief patroon is ook te doorbreken trouwens, zoals elke gewoonte. En zeker voor vrouwen is masturbatie ook wel heel nuttig om überhaupt een orgasme te léren bereiken, dus al met al zijn er weinig echte nadelen :-). Tenzij het echt dwangmatig wordt natuurlijk, zie mijn antwoord.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.