Bij hoeveel procent van de tweede huwelijken, vindt de eerste seks pas plaats ná de huwelijksvoltrekking?
Dus bij gescheiden mensen of weduwen/naars.
Zucht!
Soms zijn ze zoooooo ontzettend inconsequent bij GV. Begrijpen wie begrijpen kan.
Ik heb gemerkt dat velen dit oplossen door sneller een goed antwoord te kiezen, dan wordt de vraag gesloten en alles blijft staan zoals het er stond.
Indien je toch nog op je honger zou zitten qua goeie antwoorden dan kan je een extra vraag stellen die men dan hopelijk laat staan ;-) Je kan nadien ook nog via persoonlijk bericht van gedacht wisselen met hen die naar jouw mening nog relevante informatie hadden kunnen geven. GV is en blijft een wispelturig mijnenveld waar soms kop nog staart aan te knopen is en de boter tussen de haren haar jongen niet meer terug kan vinden .... enzovoort enzovoort.... hahaha Bekijk het van de humorzijde dan blijft het glas heerlijk doorzichtig ;-)
Bij deze redenen is er geen reden om voor het huwelijk seks te hebben; en vaak ook niet voor erna.
Tenslotte kunnen streng religieuze redenen hiervoor zorgen; alhoewel ik vermoed dan er dan ook een PS in het spel is, en het eigenlijk gaat om een diepe angst. Goed, mocht iemand een onderzoek willen doen, dan zijn hier alvast wat vooronderstellingen. Panklaar! En inderdaad zo'n onderzoek is op zich zinloos, maar dat zijn eigenlijk alle sociaal-psychologische onderzoeken. Maar wel leuk om te oefenen. Tweede vraag is, of er inderdaad seks is na het tweede huwelijk. Ik vermoed, dat dat hoger is dan je zou verwachten. Ik ben wel benieuwd naar vergelijkende percentages.
Bij langlopende huwelijken zie je vaak, dat het seksleven meer een seks(schijn)dood is. Want bij een nieuwe relatie komt bloeit dat leven weer op. Ouderen zijn op meer manieren seksueel actief dan je zou denken. Ze doen aan polyamorie, swingen, vinden de seks opnieuw uit.
Een onderzoek hiernaar, lijkt mij veel zinvoller.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.