Hoe kom ik van de 2/3 daagse depressie af na het masturberen?
Ik ben een 21 jarige man en ik heb een probleem. Ik masturbeer bijna elke tot 2x per week, direct na het masturberen voel ik mij heerlijk / moe, echter de 2 tot 3 dagen na het masturberen heb ik een erge depressie.
In deze dagen kan ik mijzelf moeilijk aanzetten iets te doen, ik heb het gevoel dat iedereen om mij heen tegen mij is en mijn sociale vaardigheden gaan ook achteruit aangezien ik geen normaal gesprek meer kan voeren.
Als deze dagen voorbij zijn voel ik mij elke dag weer vrolijker worden, heb ik lange en vrolijke gesprekken en zie ik weer aardige mensen om mij heen.
Op het internet kon ik één forum vinden waar iemand (bijna) hetzelfde probleem had (http://forum.fok.nl/topic/954455/1/25), echter kwamen hier geen goede oplossingen naar boven en ik hoopte dat iemand hier iets meer vanaf wist.
Ik ben van mening dat masturberen heel gezond is en dat het de manier is om jezelf te leren kennen te ontdekken en lief te hebben.
Iedereen zou dit altijd moeten kunnen doen. Dus ook als je in een relatie zit.
Want dat je je depressief voelt na een trek beurt... Lijkt mij dat je dan berouw voelt. In tegenstelling tot het zalige gevoel. En een bevredigd gevoel.
Wat ik gelezen had slaat precies aan op wat jij beschrijft.
Het antwoordt was daar ook minder masturberen, helaas weet ik niet meer wat/waar ik het heb/kan gevonden/vinden
http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/ziekten/15403-depressie-en-vitaminen.html
http://www.depressie.eu/artikelen/2006122301.html
Maar zou je een zink tekort daardoor hebben... Dan zou je de depressie bij reguliere partnersex ook moeten hebben. Uiteraard kan je op je zink inname kunnen letten.
En wat zou er gebeuren als je dagelijks zou trekken?
De gedachte hierachter is dat je 2x per week eigenlijk al te veel vind en daardoor de overige dagen in een soort koelkast stand doorbrengt.. En dat heeft effect op je humeur.
( dit gebeurde bij mij, tijdens een sexloze relatie. Ik raakte in een soort winterslaap. En daarbij kreeg ik een depressief gevoel)
Je kunt er mee naar de huisarts (ik schat in dat het een hormonale aandoening is, iets met serotonine en oxytocine) maar probeer eerst eens zelf een half jaar ofzo niet te doen.
Tof dat je deze vraag gesteld heb. Ik zocht hier ook naar op internet, omdat ik hetzelfde probleem heb. De link naar het forum vond ik ook en inderdaad (net als hier tot dusverre): alleen reacties van mensen die dit verschijnsel zelf niet ervaren en kennen. Goed bedoelde reacties natuurlijk.
Na een orgasme voel ik me enkele dagen depressief. Precies die soort van mist (ik plaats hem in mijn voorhoofd) die op het fok-forum beschreven werd en de daarmee samenhangende geen-zin-in-van-alles en het sociaal minder presteren. De depressiesymptomen verergeren als ik bijvoorbeeld de dag erna opnieuw een orgasme heb. Het kan ook korte tijd erger worden na het kakken en na sporten.
Het heeft helemaal niets te maken met gedachten, geaardheid, masturbatie of relatie: het is een puur lichamelijke reactie in mijn hoofd na een orgasme, ik veronderstel veroorzaakt door hormonen.
Antidepressiva helpen bij mij best goed. Maar die remmen de behoefte aan seks, wat leidt tot minder orgasmes en dat kan de werking verklaren. Ik ben ze aan het minimaliseren, omdat ze (uiteraard) mijn gevoel afvlakken. Wat jij beschrijft, dat je de wereld na een paar dagen vanzelf weer anders gaat zien, heb ik ook. Daar zijn geen antidepressiva voor nodig.
Niet te vaak klaarkomen en orgasmes niet vlak voor belangrijke dagen proberen te hebben, zijn voor mij manieren om minder last te hebben van de depressies. Maar de natuur dringt zich vaak op, met depressieve dagen tot gevolg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.