Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik nu al beschermd tegen zwangerschap?

Ik heb de pil gehaald en ben begonnen na mijn menstruatie. Dus de dag na mijn laatste dag. Kan ik nu al meteen seks hebben zonder condoom? Of moet ik nu eerst een maand wachten totdat de pil betrouwbaar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

je had moeten beginnen op de eerste dag van je menstruatie, dan was je direct beschermd geweest, nu moet je een week een condoom erbij gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe moet je beschermd zijn, maar zou toch nog maar even een condoom gebruiken..
als je de pil op de zelfde tijd ineemt als de dag ervoor ben je beschermd..laat er niet meer dan 36 uur verschil inzitten, anders loop je wel kans om zwanger te raken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pil moet je nemen op de eerste dag van je menstruatie.
Bij sommige pillen (o.a. "Jaz" die ik zelf slik) mag dat een willekeurige dag zijn uit de menstruatie.
Dus een dag erna beginnen is niet verstandig, dat kan de werking van de pil schadigen voor de eerste maand.
Dat betekent dat je voor extra veiligheid (dat wat ook altijd aangeraden wordt in de bijsluiter bij niet correct gebruik) een condoom moet/kan gebruiken.

Lees de bijsluiter! Deze bevat zeer belangrijke informatie.
Hierin staan ook de risico's wanneer je hem niet mag slikken, wat er aan de hand is als je opeens ernstige klachten krijgt in weet ik veel waar, en wat je moet doen als je hem een dag vergeten bent te slikken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing