Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je na anale seks vaginaal "verder gaat", is dat dan niet slecht voor je vagina, ivm de bacterien uit je anus?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat om mijn vaste partner!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je vagina kan wel tegen een stootje. Je loopt echter wel een levensgroot risico op mogelijk vrij ernstige blaasonsteking, tenzij je tevoren een klisma hebt genomen. De risico's zijn an sich te vergelijken met de effecten van 'verkeerd afvegen' .

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik heb nog een paar goede links bijgeplakt ; de kennis over dit (taboe)onderwerp is, blijkt wel uit de antwoorden hieronder, nogal schrikbarend afwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat is slecht. Moet je dus niet doen.
Na het anale contact een (nieuw) condoom omdoen beperkt het risico.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry,maar dan kan echt niet,met allerlij bacterien
in de anes moet je echt wel voorzorgsmaatregelen nemen
bacteriën van je darmen in je vagina kan tot nare dingen lijden,ik zou als je verder gaat in je vagina een condoom gebruiken,dan loop je geen risico's toch?
13 jaar geleden
Bij een van beide varianten een condoom gebruiken, of bij beide maar dan wel een ander condoom (voor anale seks kun je ook beter een condoom gebruiken dat daarvoor bedoeld is, dat is steviger).
Dan is er geen risico wat besmettingen betreft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van "achter naar voor" is inderdaad niet goed, omdat je darmbacteriën richting de plasbuis 'veegt'. Voor de vagina lijkt het me meevallen, die reinigt zichzelf goed, maar toch wil je ook geen darmbacteriën in de buurt van je baarmoedermond hebben.

Misschien een beetje een libidokiller, maar het devies is: de penis goed wassen als je na anaal vrijen ook vaginaal wilt vrijen, van condoom wisselen of inderdaad (zoals hierboven al ergens staat) bij één van beide activiteiten een condoom gebruiken.

Bij speeltjes wordt doorgaans aangeraden om die te reserveren voor één lichaamsopening, dus om seksspeeltjes die je vaginaal gebruikt, niet ook anaal te gebruiken en andersom. Op zich een goede stelregel, maar als je materiaal hebt dat zich uit laat koken of anderszins goed te steriliseren is, kan dat natuurlijk ook. Of je doet (steeds schone) condooms om die eventuele speeltjes. Maar voor seksspeeltjes geldt hetzelfde als voor de penis, ook die moet je inderdaad niet 'van achteren naar voren' gebruiken zonder tussendoor goed te wassen.

Bij anale seks is het wel extra belangrijk om naderhand goed uit te gaan plassen, voor het geval je toch iets in de richting van je plasbuis hebt geveegd of gewreven. Verder is andersom (van vaginaal naar anaal) niet erg, dus mocht je tijdens één vrijpartij graag zowel vaginaal als anaal willen vrijen, dan kan dat wel, maar in die volgorde, óf met tussendoor wassen/verschonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft in je lichaam, dus ik denk het niet.
Maar vies vind ik het wel. En je moet je daarna wel heel goed wassen.
Nou, nu bedenk ik me dat je na een toiletbezoek je vagina altijd van voor naar achter moet afvegen, omdat je anders een bacterie kunt krijgen in je vagina.
Wordt door artsen aangeraden.
Dus nee, ik zou het niet doen, dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing