Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik anti biotica halen? Ik denk dat ik een soa heb en zag op internet dat hij te bestrijden is met anti biotica, Lees beschrijving

Me ouders zijn tegen sex voor het huwelijk dus kan ik zij het niet vertellen,
En ik ben nog geen 16 dus kan niet zonder dat ze het weten naar de huisarts!
Dus kan ik oor zonder resept anti biotica krijgen!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Eerst zal vastgesteld moeten worden OF je een SOA hebt en zo ja welke.
Daarvoor moet je naar de huisarts (die je ouders niets mag vertellen) of je kunt anoniem een test laten doen bij de GGD in jouw woonplaats of een grote stad in de buurt.
Mocht het een SOA zijn, dan krijg je vanzelf de medicatie die je nodig hebt; mocht het iets anders zijn, krijg je ook de juiste behandeling (als je bij de GGD bent geweest en het is geen SOA maar je klachten houden aan, dan kun je alsnog naar de huisarts, dan zeg je tegen je ouders gewoon dat je buikpijn hebt of zo).
Antibiotica is NIET zonder recept te verkrijgen - juist omdat je eerst moet weten waartegen die nodig is en dan welke soort je nodig hebt. Het is geen paracetamolletje, je moet antibiotica echt alleen gebruiken als je het nodig hebt.
Dus hup, op naar de huisarts of GGD, en koop onderweg ook een voorraadje condooms, die kunnen veel ellende voorkomen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog iets: als het een SOA is, vergeet dan niet iedereen te waarschuwen met wie je seksueel contact gehad hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt gewoon naar de huisarts, hij/zij heeft geheimhoudingsplicht en mag niks doorvertellen. Op een andere manier kun je geen antibiotica krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook naar de ggd-arts, die kan je onderzoeken en antibiotica voorschrijven als het nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste is idd gewoon even een afspraak met je dokter of ggd.. Wacht er vooral niet te lang mee van sommige soa's kunnen zowel man & vrouw onvruchtbaar worden...
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij dokteronline.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing