Wat te doen tegen seksueel misbruik in het verleden en de omgang hiermee in een nieuwe relatie?
Er hebben een aantal verschrikkelijke gebeurtenissen plaatsgevonden en hiervoor is hulp geweest en heeft dit voor mijzelf wel een plekje gekregen. Echter is het zo dat mijn huidige vriend het erg moeilijk vindt om hiermee om te gaan. Niet op de manier dat hij mij verafschuwd voor wat er gebeurt is maar op de manier dat hij in bijna alles wat er om mij heen gebeurt een gevaar ziet waardat mannen in de buurt zijn. Hij kan het maar geen plekje geven dat dit mij is overkomen en vindt het erg moeilijk om hiermee om te gaan. Nu hebben we al een hele tijd een spanning tussen ons op dat vlak omdat ik het gevoel heb dat hetgeen wat mij overkomen is de hoofdrol speelt in onze relatie. Zodra ik alleen ergens heen ga, al is het naar de winkel, de stad, een tankstation het maakt niet uit, altijd is hij ongerust dat mij iets overkomt. Ik heb vaak aangegeven dat ik het fijn vindt dat hij zo om mij geeft en mij wil beschermen, maar dat dit steeds meer en meer wordt en dat tegenwoordig met alles wat ik doe dit speelt. Ik wordt er gek van om het zo maar te zeggen. Ik heb een aantal keer aangegeven om misschien in therapie te gaan hiervoor, desnoods samen, maar hij geeft aan dat hij er niet over kan praten en het hem kapot maakt om eraan te denken. Ik wil niet dat deze nare gebeurtenis nu ook gevolgen heeft op het geluk wat ik nu wel gevonden heb. Dit heb ik hem ook gezegd en hij zegt dat dat niet gebeurd, maar dit wordt steeds erger. Kan iemand mij advies geven over deze moeilijke situatie?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.