Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gebruikelijk om zo'n 4 tot 6 keer per dag klaar te willen komen? (uitleg hieronder:)

Ok,ik wéét het,het heeft een klein beetje te maken met een eerdere vraag die ik gesteld had (maar die gewoon weer verwijderd was omdat die al eerder gesteld zou zijn?),maar ik heb enorme *zin* altijd,d.w.z. dat ik gewoon sterke behoefte heb in sex (masturberen of n**ken enzo) en lekker 4 tot soms wel 6 keer per dag klaarkomen.

Wat ik me nu écht serieus afvraag is of dat wel (zelfs voor mijn eigen leeftijd,ok?) gebrúikelijk is en of méér van mijn leeftijd hier * last* van hebben of óók zo vaak zo'n zin hebben,als jullie begrijpen wat ik bedoel?

Of is het dan zo,dat ik veel sperma aanmaak per dag?

Hoe zit dat dan?

Weet iemand hier misschien een goed antwoord op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je zit gewoon in de puberteit. Op jouw leeftijd is een man op zijn vruchtbaarst. Op deze leeftijd heb je je seksuele piek. Vroeger werden mensen niet zo oud dus moest er ook veel eerder worden voortgeplant. Dat je zoveel aan seks moet denken is dus normaal. Je libido is gewoon erg hoog. Met de jaren zakt dat vanzelf wat af. Zoek een leuke vriendin die een vergelijkbaar libido heeft. Met masturberen is niets mis maar het moet niet het enigste zijn waar je aan moet denken op een dag. Dan word het dwangmatig. Maar zo te lezen valt dat in jouw geval wel wat mee. Als je er echt last van hebt zou ik wat minder seksuele prikkels opzoeken. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je maakt echt niet te veel sperma aan. Je hebt schijnbaar lust en zin in klaar komen. Opwinding en fantasie spelen door je hoofd. Lekker je gang gaan als je dat wil.
13 jaar geleden
Haha, 4 tot 6 keer per dag lijkt me toch wat veel.
2x at max kan ik me voorstellen.
Zolang je hier geen hinder van ondervind gewoon lekker blijven trekken, anders zoek een hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal de leeftijd zijn; één en al hormonen :-)
Waarschijnlijk zakt die behoefte wel weer wat af. Het is ook wel lastig en vermoeiend zo, lijkt me.
Maak je geen zorgen!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als moeder van een paar puberzoons weet ik er iets van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt of het gebruikelijk is. Gebruikelijk lijkt dan te betekenen "normaal" of gemiddeld.

Normaal kunnen we denk ik niet bespreken, Ieder mens is anders en zolang je niemand kwetst of pijn doet is alles wat jij wilt normaal

OK dus gemiddeld dan: 6x per dat is zeker niet gemiddeld. Voor een gemiddeld nederlands stel (maar die zijn dus (ook gemiddeld) wel wat ouder is het geloof ik 2x per week....

Maar je bent echt niet de enige, zie deze link, een arabische sjeik die het 63 jaar lang (!!!!) elke nacht met 3 vrouwen doet!!!!! (onvoorstelbaar toch)
13 jaar geleden
De één heeft er meer behoefte aan dan de ander. Toen ik zo oud was als jij nu bent, deed ik het vrijwel dagelijks: nieuw, spannend en ontspannend tegelijk. 2 keer per dag was voor mij wel het maximum. Ik ben nu 50 +, maar ben nog steeds actief met sex en masturbatie, heb er vaak zin in en doe het ook regelmatig. Ik voel me er goed bij, doe er niemand kwaad mee en volgens mij mag het van de dokter, liever gezegd, ik denk dat het hartstikke gezond is (zowel fysiek als mentaal). Je denkt kennelijk veel aan sex, dan ben je in goed gezelschap, want onderzoeken wijzen uit dat het merendeel van de mannelijke bevolking veel aan sex denkt. Probeer wel, als je sex hebt, er open en eerlijk met je partner over te praten (frequentie, verlangens, voorkeuren) en doe je best ervoor te zorgen dat je partner het ook leuk, lekker en opwindend vindt, dan weet ik zeker dat je een gelukkig mens zult zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op internet heb ik een interessante site gevonden die je wel geruststeld denk ik.
Tenzij je er zelf geen controle meer over hebt, dan raad ik je aan in therapie te gaan hiervoor.

"Hoe vaak je masturbeert maakt op zich niet uit. Het maakt deel uit van je seksuele ontwikkeling. Het kan echter ook dat je vindt dat je er te weinig controle over hebt.
Sommigen doen het bepaalde periodes vaker dan op andere momenten in hun leven. Hier cijfers op kleven, is moeilijk. Tijdens de puberteit gaan de meeste jongeren op ontdekkingstocht van hun lichaam en is het zeker niet abnormaal dat je veel masturbeert. Vaak masturberen is op zich niet schadelijk voor je gezondheid.
Heb je het gevoel dat je te veel masturbeert en dat je er de controle over verliest, dan kan je een verslaving aan het kweken zijn. Dit is niet meteen meetbaar, maar het gaat eerder over een steeds aanwezig dwingend gevoel om je door je opwinding te laten afleiden. "

Zie verder de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing