Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb onveilige seks gehad, wat nu?

ik had een paar dagen geleden seks gehad met mijn vriend, wel een condoom gebruikt, maar na de seks bleek het condoom gescheurd te zijn, ben ik nu zwanger en moet ik misschien getest worden? ik ben nog maar 16 jaar...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (9)

Ik zou voor zekerheid ff testje doen, you never know
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan zwangerschaps tester kopen en/of aan de pil gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht eerst maar eens af, of je weer op de juiste tijd ongesteld wordt, dan is er verder niets aan de hand. Blijft de menstruatie uit, dan kan je alsnog een zwangerschapstest doen.
13 jaar geleden
allereerst, ken je het seksuele verleden van je vriend? Is hij absoluut zeker weten maagd, ok, dan iig geen soa's. Zo niet, ga naar de huisarts en laat je checken op soa's , bijv. chlamydia geeft zeer weinig symptomen maar kan wel leiden tot bijv. onvruchtbaarheid, en hij hoeft ook niet persé te weten of hij iets bij zich draagt. Dus doen.

Als je deze week bij de huisarts bent zou ik meteen de pil vragen, voor een volgende keer, ben je dan niet alleen afhankelijk van het condoom.

Als je meteen nadat het condoom gescheurt was naar de huisarts was gegaan, had je voor éénmalig een morning-after pil kunnen krijgen. Een flinke stoot hormomen die een eventueel vruchtje in zeer vroege fase dood, maar daar ben je nu te laat voor. Betreft zwangerschap is het dus afwachten nu. Je kan een test doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden, eerder is een test nog niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu nog n arts bellen,je kunt tot 72 uur erna de morning afther pil nog halen!!! En morgen je op soa's laten testen.!!! Go girl,je wil toch niet je toekomst verknallen of wel soms ????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een morningafterpil ben je misschien nog net op tijd. Binnen 72 uur, dus als het op zaterdagavond gebeurt is, is dinsdag de laatste dag waarop je hem in kan nemen.

Ben je net te laat, dan is er ook nog de morning after spiraal, daarvoor heb je 5 dagen de tijd. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over gescheurd condoom: Ik zou wel even aan je vriend vragen wat voor verleden hij heeft als het om soa's gaat. En mocht je je er fijner bij voelen een soa test laten doen bij de huisarts.
Over zwangerschap: Ik heb geen idee of je de pil slikt? Zo ja en je neemt die elke dag netjes in dan is de kans op een zwangerschap heel erg klein en zou ik daar maar niet van uit gaan. Mocht je geen pil slikken dan is er nog geen ramp. Zwanger raken gebeurd in de meeste gevallen niet na 1x!
Wacht dus eerst even je ongesteldheid af. Mocht deze laat zijn of anders voor jou gevoel kan je een test halen en doen. Mocht je je daarna nog onzeker voelen kan je via de huisarts vragen of hij bloed wil afnemen zodat ze via je bloed kunnen bekijken of er echt geen zwangerschap is. Maar alsnog: Maak je niet al te druk, door het stressen van "misschien ben ik wel zwanger" kan je menstruatie ook uitblijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij al niet weet of je zwanger bent, hoe moeten wij het dan weten?

belletje naar de dokter lijkt me het verstandigst, wij waren en niet bij namelijk.
16 is oud genoeg om hiervoor verantwoording te dragen en morgen gelijk even je huisarts te bellen met de vraag wat je het beste kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst wil ik je een pluim geven voor het gebruik van een condoom!!! heel goed!

wat ik zelf zou doen, is idd een afspraak maken met je huisarts, deze heeft een zwijgplicht! je kunt heel simpel een soa test doen met urine, en bloedafname. je dokter zal je cker helpen als je dit voor je ouders verborgen wilt houden. een zwangerschapstest kan ook via hetzelfde bloed wat geprikt wordt! dan heb je binnen twee weken ckerheid! laat na 6 weken je bloed weer prikken ivm HIV (incubatietijd)

ga aan de pil of een ander anticonceptiemiddel om een zwangerschap te voorkomen. misschien ben je volwassen genoeg om seksueel actief te zijn, maar zorg dragen voor een kindje is wel een hele grote verantwoording! je hebt nog een heel leven voor je, waarin je nog van alles zal ontdekken, ook op seksueel gebied en daar moet je onbezorgd van kunnen genieten.

Toegevoegd na 2 minuten:
er zijn trouwens soa's die lang sluimeren, waar je vriend nooit iets van zal merken en jij pas als het veel te laat is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing