wat is dit en waar komt dit vandaan? laag zelfbeeld?
het klinkt misschien een beetje raar, en ik vind het zelf ook echt vreemd, maar ik ben bang dat mensen mij 'vies' zullen vinden als ik bijv seks heb of als ik een relatie zou hebben. Ik weet niet waar het vandaan komt, dat is ook mijn vraag..
soms ben ik bijv bang dat ik iets ergs heb meegemaakt op seksueel gebied toen ik jong was, maar ik kan me echter niets daarvan herinneren, dus die kans lijkt me klein.
Toch lijken die 'symptomen' er wel op. Ik voel me altijd bedreigd bij mannen, ik ben bang dat ze me wat aan doen, en stel dat ik iemand echt leuk vind, dan ben ik bang dat andere mensen een afkeer van mij zullen hebben omdat ik ook geniet van het leven.
Maar eigenlijk schaam ik me dan voor mezelf, terwijl het logischerwijs heel normaal is.
weet iemand misschien wat dit is en hoe zoiets kan?? Ik heb wel een laag zelfbeeld dus het zal daar ook wel mee te maken hebben. En vroeger ook wel intimiderende opmerkingen gehad, maar dat hebben zoveel vrouwen wel eens meegemaakt.
verder nog de vraag wat je hier aan kan doen.. ? Ik durf er namelijk echt niet met een bekende over te praten
Dus neem het advies van Kimath en Roland1995 en ga naar de huisarts, deze kan jou doorverwijzen.
En nee, daar is niets geks aan.
Succes ermee
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.