Hoe hoog zou het percentage "bastaardkinderen" in Nederland zijn ? Is hier officieel onderzoek naar gebeurd ?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde dus kinderen waarvan de vader denkt de vader te zijn terwijl de moeder wel beter weet...
Toegevoegd na 3 dagen:
Hoe kom ik tot die vraag ?
Je moet in feite weten dat een nonkel van mij 30jaar in een universitair ziekenhuis onderzoek heeft gedaan. Vooral dan naar erfelijke ziekten. Eerste belangrijke punt was dat hij er zeker moest van zijn dat de vader wel de echte biologische vader was als er bij een kind een probleem werd vastgesteld.
Ze hadden daar vroeger eenvoudige bloedtesten voor en later natuurlijk het DNA.
Was dat niet het geval (1 op 3 !!!!) dan werd enkel de moeder ingelicht om desgevallend de feitelijke biologische vader op de hoogte te brengen indien de ziekte gevaarlijk was, maar nog niet noodzakelijk bij diens eventuele andere kinderen was vastgesteld.
3 jaar terug zijn om onduidelijke redenen die cijfers in Belgie openbaar gemaakt !!! Sommige vaders van 3 kijken nu heel anders naar hun kroost. (erger, ik heb 3 zoons waar absolute zekerheid van bestaat dat ik de vader ben dus loopt er ergens iemand rond die 2 kinderen aan het opvoeden is die niet door hem verwekt zijn..nu ja, wat niet weet wat niet dert...)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.