Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vanmorgen hebben we het gedaan zonder condoom&ik zat bovenop maar hij kwam in mij klaar ik slik de pil(microgynon 30)

Hoe groot is de kans dat ik straks in verwachting raak???
ik ben vrij onzeker vandaar!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Op welke manier je seks hebt maakt niet uit, als jij de pil op de juiste manier slikt en al langere tijd dan ben je beschermd. Je bent niet beschermd tegen soa's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent aan de pil, dus de kans op zwangerschap is heel, heel klein (bijna nul)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans is héééél klein als je de pilt slikt. De pil is 99,9% betrouwbaar, geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de pil slikt is de kans klein hoor! Maak je niet druk. Informatie over welk standje je hebt gedaan hoeft in principe niet trouwens ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zwaartekracht zorgt erwel voor dat die zaadcellen niet omhoog kunnen zwemmen of klimmen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Pearl Index (een manier om anticonceptiemethoden te vergelijken) raken met de pil theoretisch 0.5 van de 100 vrouwen in 1 jaar zwanger. Theoretisch wil zeggen als je álles goed doet, je perfect de aanwijzingen volgt en er geen onhandige omstandigheden zijn.
In de praktijk echter raken van 0.2 tot 10 van die 100 vrouwen zwanger in 1 jaar (verschilt denk ik per onderzoek). Dat is een stuk hoger, omdat mensen zich in de praktijk niet altijd precies aan de aanwijzingen houden (ze vergeten 'm een keertje) of er onhandige omstandigheden zijn (als je bepaalde medicijnen gebruikt of hebt overgegeven kan de betrouwbaarheid minder zijn).

Áls je je helemaal perfect aan de aanwijzingen gehouden hebt en er geen onhandige omstandigheden zijn geweest, heb je een kans van 0.5% dat je zwanger raakt binnen een jaar. Die kans is dus heel klein, zeker als je maar één keer seks hebt gehad.
Als je je niet perfect aan de aanwijzingen gehouden hebt, of er onhandige omstandigheden zijn geweest (welke dat precies zijn voor jouw pil kan je lezen op de bijsluiter), is de kans groter.
Wil je echt zeker zijn, ga dan voortaan voor "double dutch": pil én condoom.

De betrouwbaarheid verschilt overigens een beetje per soort pil, maar ik kon geen info vinden over hoe betrouwbaar die van jou precies is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing