Val op mannen, maar word opgewonden door vrouwen. Wat zijn deze gevoelens?
Hoi allemaal,
Ik heb een vraag waar ik me erg voor schaam.
Ik val namelijk op mannen, maar ik voel me seksueel aangetrokken door vrouwen. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat ik lesbisch ben, want ik kan er gewoon niet aan denken verliefd te zijn op een vrouw. Dat is ook nooit gebeurd, ik val namelijk altijd op mannen.
Wat zijn die gevoelens voor een vrouw dan? Ik word alleen opgewonden en seksueel aangetrokken door vrouwen, maar ik val niet op vrouwen.
Ik hoop dat iemand een verklaring hiervoor heeft, want ik schaam me hiervoor en voel me erg ongemakkelijk hierdoor.
Wat is er met me aan de hand? Wat zijn deze gevoelens, is dat normaal?
Alvast hartelijk dank voor alle reacties!
bloempje92
Toegevoegd na 52 minuten:
EDIT: Kan me niet voorstellen dat ik op vrouwen vak. Als ik het probeer voor te stellen lukt het niet. Ik heb gewoon geen (liefdes)gevoelens voor vrouwen. Daarentegen heb ik deze gevoelens wel voor mannen. Ik word dus alleen opgewonden en seksueel aangetrokken door vrouwen, maar ik val niet op vrouwen.
Misschien heb ik dat hierboven niet duidelijk geformuleerd.
Biseksualiteit is je emotioneel en/of seksueel aangetrokken voelen tot mannen en vrouwen. Je bent biseksueel als jij jezelf zo het liefste omschrijft, omdat jij vindt dat deze term het beste past bij je erotische en relationele ervaringen en verlangens. Het gaat erom wat jij voelt en hierbij maakt het niet uit of je ook inderdaad seksueel contact met mannen en vrouwen hebt of hebt gehad.
Bron: "Vereniging Landelijk Netwerk Biseksualiteit"
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.