Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is "disharmonische sex"?

Ik ben een boek aan 't lezen en daarin kwam de term "disharmonische sex" voor. Daar kan ik me zo geen voorstelling bij maken, dus wat is het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik denk dat je je "harmonische sex" kunt voorstellen als zijnde in volledige harmonie dus gelijkheid dus waarin man en vrouw (of v/v, m/m, v/v/m, m/m/v etc.) volledig gelijkwaardig hun sexualiteit beleven.
Volledige harmonie vindt je als niet alleen lichamen in een smelten maar ook geestelijk in elkaar opgaan en ongevraagd elkaars behoeftes worden aangevoeld en ingevuld.

Dus "disharmonische sex" zou dan inhouden dat het niet op gelijk waardige wijze gebeurt en daardoor de een er minder genot aan beleeft of zelfs tegen zijn/haar zin in.

Voorbeeld daarin zou kunnen zijn dat de vrouw een boek lezend op haar rug verveelt wacht tot haar partner klaar is.

lijkt mij trouwens niets die "disharmonische" sex ;-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is als haar lippen vals zingen op jouw fluit denk ik. Klinkt als poesjesgejank.

Maar serieus: ik kan er niets over vinden maar als ik het zo zonder context moet interpreteren zeg ik gewoon een samenspel dat niet vonkt. Dat je zo net uit ritme zit, of dat de één denkt van "hoe lang moet ik nog"... Het lijkt me sterk dat hier een medisch verantwoorde wetenschappelijke definitie van bestaat. Het lijkt me eerder gewoon Poeta Doctus (http://www.encyclo.nl/begrip/poeta%20doctus).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat daarmee bedoeld wordt seks waarbij het genoegen van de een ten koste gaat van dat van de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk aan seks waarbij de een andere verwachtingen over de relatie heeft dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan twee kanten opgaan.

Of er is geen harmonie tussen de partners. De een geniet enorm, de ander niet. De een wil vaak seks, de ander weinig. De een heeft wilde fantasieën, de ander vindt 'recht toe recht aan' prima enz. enz.

Het kan ook betekenen dat de seksbeleving van de persoon totaal niet in balans is. Zo kan hij de ene keer helemaal tekeer gaan om vervolgens maandenlang geen zin meer in seks te hebben. Ook kan iemand van b.v. 1 enkel standje helemaal uit zijn dak gaan, terwijl al het andere hem niets doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Widar;

Dat is net zoiets als je op veel bruiloften ziet gebeuren; van die mensen die in staat zijn een wals op een tangodeuntje te dansen. Als dat soort mensen sekst zijn hun bewegingen ook volkomen arytmisch en asynschroon ten opzichte van elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Disharmonische seks (als ik het woord lees, vergaat me al de lust) is seks met iemand met een sterrenbeeld dat niet met dat van jou accordeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing