Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat er bloed bij de zaadlozing zit

mijn vriend had na de vrijpartij bloed in de sperma ,en ook toen hij daarna moest plassen in urine ,hij zeg dat hij dat al een paar keer heeft gehad en dat de dokters niks vinden ,ken iemand dit ,of ook last van heeft

Toegevoegd na 14 minuten:
bij de plas zit ook hele kleine stukjes weefsel

Toegevoegd na 16 minuten:
hij heeft alle onderzoeken die er maar zijn al gehad maar kunnen niks vinden.

Toegevoegd na 1 dag:
dan zit ik nog met een vraag zijn sperma is ook bij mij naar binnen gegaan dus ook het bloed ,zou dat kwaad kunnen

13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Scheurtje in het toompje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heet; hemospermie.
Het wil nog weleens gebeuren dat er bloed meekomt bij een zaadlozing. Dit is in principe onschuldig. Het wordt beschreven bij een zaadlozing na een lange onthoudingsperiode en bij heftig sexueel contact. Wanneer het niet vanzelf overgaat kan nader onderzoek gedaan worden, maar de kans is klein dat er een oorzaak voor wordt gevonden.

Hemospermie is wel beschreven bij TBC (tuberculose) van de geslachtsorganen en bij blaaskanker (d.w.z. wanneer de oppervlakkige slijmvlieslaag van de blaas, het urotheel, wat zich ook in de plasbuis bevindt, kankercellen heeft - dit is zeer zeldzaam). Ook is het beschreven bij prostaatontsteking, bij de aanwezigheid van veel steentjes in de prostaat (prostatitis calculosa) en bij prostaatkanker. Ook mannen die bloedverdunners gebruiken hebben een grotere kans op bloedverlies bij het zaad. Hemospermie na prostaatpuncties komt erg veel voor.

Over het algemeen wordt "prostaatrust" geadviseerd. Dit houdt in tijdelijke onthouding van zowel seks als masturberen (zelfbevrediging).

Toegevoegd na 5 minuten:
Verschillende site zeggen dat hier vaak geen oorzaak van gevonden wordt.

Toegevoegd na 1 dag:
Wat betreft je toevoeging aan je vraag; dat je wat van zijn bloed binnen hebt gekregen kan geen kwaad. Je lichaam breekt dit weer af.
Ik neem aan je wel aan de pil bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing