Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn mannen ook maagd?

bij een vrouw wordt de vraag vaak gesteld als ze nog maagd is kan dat bij en man ook gesteld worden en waar merk je dat aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Mannen kunnen inderdaad ook nog geen sex hebben gehad.
Daardoor gebruiken we - hoewel, in de praktijk nauwelijks meer - het (nogal ouderwetse) woord 'knaap'.

Een knaap is dus het mannelijke equivalent van een maagd, al gebruiken we het meer als equivalent van 'jongedame'.

Toegevoegd na 28 seconden:
En nee, dat is lichamelijk onmogelijk vast te stellen.
Lekker gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja dat kan, dat betekent gewoon dat hij nog geen seks heeft gehad. Je kan het niet zien ofzoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang de man nog geen seks heeft gehad, ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want de term 'Maagd' is taalkundig voorbehouden aan vrouwen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk. Een maagd zijn kan op zoveel manieren. In alles wat je nog niet hebt gedaan, ben je 'maagd'... Daarbij kun je ook onder het sterrenbeeld Maagd geboren zijn... dan blijf je maagd voor de rest van je leven, ook al heb je wél sex ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een mannelijke maagd is dus een man die nog geen sex heeft gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk ,omdat als maria maagd was ,jozef het dus ook was.toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maagden zijn vrouwen. Een jongen die nog nooit sex heeft gehad zou je kunnen aanduiden met "knaap".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maagdelijkheid kan heel verschillend worden opgevat.
Meestal bedoelt men iemand die nog geen vaginale seks heeft gehad, waarbij de penis in de schede is gebracht. Mannen kunnen dus net zo goed maagd zijn als vrouwen. Voor anderen is anale of orale seks of zelfs zoenen een aantasting van de maagdelijkheid.

en dit is logisch;zodra een jongen een meisje voor het eerst penetreert, is er sprake van geslachtsgemeenschap en dus ontmaagding van de jongen!

ik heb geruchten gehoord, ben zelf niet zeker hoor of dat klopt, dat je bij een man zijn eikel kan zien of hij ontmaagd is, er verschijnen piepkleine barstjes (niet veel)erop! je hoeft mij niet te geloven of mij te oordelen!
oordeel maar voor jezelf..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zeker ! Ik ben ook nog maagd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing