Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is sex net als eten en drinken een basisbehoefte???

Toegevoegd na 43 minuten:
ik bedoel ook eigenlijk van, symbolisch gezien voor mensen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (14)

Voor het behoud van de soort zijn zowel eten en drinken alsook sex essentieel! Dus basisbehoefte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor sommigen wel maar voor de meeste mensen niet die willen een kind of testen het uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de mens als soort uiteindelijk wel.
Voor de mens als persoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee . Ik heb jaren op 'n onbewoond eiland gezeten . Als er 'n vlot aan kwam drijven met 'n dame met de verkeerde maten , verstopte ik me in 'n holle boom . Of ze moest 'n stokbrood onder haar arm hebben .Dan begon ik met m'n onderbroek te zwaaien . Want de eetbehoefte was basis !!!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik begon ook met ondergoed te zwaaien als ik zag dat ze 'n dier uit zee gered had . Zie bij de reacties .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een basisbehoefte is iets wat je nodig hebt om "gezond" te kunnen leven. sex hoort daar zeker niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, je kunt er wel erg naar gaan verlangen, zeker als je seksverslaafd bent, maar je gaat er echt niet dood van als je het een lange tijd niet hebt, met eten en drinken is dat wel het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee je kunt leven zonder, alleen eten drinken en zuurstof zijn basisbehoeftes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Basisbehoefte wel zo i zo voor de mensheid.

Een "levensbehoefte" is het niet alhoewel de meeste mensen na een tijdje onthouding toch echt "de hand aan zichzelf slaan"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk het niet. want kinderen leven wel op eten en drinken en niet op sex. en sommige mensen hebben nooi of bijna nooit sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van mens tot mens, sommigen hebben meer seks nodig dan anderen. Dus bij sommige mensen is dat een basisbehoefte. Er zijn ook mensen die daar helemaal geen behoefte aan hebben;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee. want je kan gemakkelijk overleven zonder sex en zonder eten en drinken niet.. dus ik zou het niet als basis behoefte zien.. ik heb ook nog gehoord dat iemand is gestorven aan geen sex.. terwijl er wel mensen sterven aan uitdroging en uithongering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google eens op: pyramide van Maslow, hij komt uit de tijd van Freud als ik me goes herinner, en ziet eten, drinken en sex als basisbehoefte (drang naar voortplanten)
Gewaardeerde fylosoof en in bijna elk HBO boek ( opleidingen die ookaar iets met mensen te maken hebben) te vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex is een secondaire levensbehoefte in tegenstelling tot eten en drinken, dat zijn primaire levensbehoeften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie hier de behoeftenpiramide van maslow ;)
Van onder naar boven. Zonder de onderste, bereik je niet de volgende trap. Dit zijn de dingen die als belangrijk worden gezien in het leven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je kan zonder seks, niet zonder eten, drinken, slaap en zuurstof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing