is er medicatie die haar kan helpen?
mijn beste vriendin zit met een heel raar "probleem". ze geeft aan dat ze zich sinds haar menopauze vaak permanent opgewonden voelt (seksueel) zonder enige aanleiding. het is dus niet zo dat ze dit bv. enkel heeft in gezelschap van een man of dergelijke, het gebeurt gewoon tijdens de dag. dat maakt haar erg rusteloos, zij schaamt er zich ook voor. ze heeft een man en een voor haar leeftijd gezond seksueel leven (man is wel vaak op zakenreis maar dat was hij vroeger ook en toen had ze dat niet). masturberen helpt heel even maar geeft ook geen ontlading op langere termijn, volgens haar verergert dit het probleem juist. Ik heb haar geadviseerd naar de dokter te gaan maar dat durft ze niet. Nu dacht ik : misschien moet ze bij die dokter ook niet over deze kwestie beginnen, maar gewoon iets vragen tegen menopauzeklachten. Want volgens mij zal dat er toch iets mee te maken hebben. En dan kan ze misschien om een welbepaalde middel vragen dat ook deze situatie wat kan verlichten. Is er een middel dat naast andere klachten ivm overgang ook dit bestrijdt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.