Wat wordt er aan gedaan om te voorkomen dat kinderen zich tot pedofiel ontwikkelen?
Ik heb begrepen dat een kind uitgroeit tot een pedofiel omdat er iets misgaat in de seksuele ontwikkeling. Of omdat het kind zelf seksueel misbruikt is.
Nu vind ik het prima dat pedofielen gestraft worden, maar ondertussen worden kleine kinderen volwassenen en komen er nieuwe pedofielen. Zou het niet een idee zijn om erop te letten dat kinderen zich seksueel gezond ontwikkelen? Zodat er geen nieuwe pedofielen meer bijkomen?
Zodat (idealiter) ooit in de toekomst er geen pedofielen meer zijn? Of veel minder in ieder geval.
Heeft er ooit iemand hier over nagedacht? Letten ze op scholen hierop?
Toegevoegd na 3 uur:
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet wat ouders moeten doen. Maar de overheid, schoolartsen, ggd, riagg, of wat maar een goede instelling zou zijn.
Kinderen worden nu ook door instanties (schoolarts, consultatiebureau) in de gaten gehouden of ze goed groeien, een bril nodig hebben en andere medische dingen, en ik vroeg me dus af of het mogelijk zou zijn om kinderen te helpen voordat ze rare ideeën gaan ontwikkelen en ook kinderen te helpen die misbruikt zijn, om weer normale ideeen te krijgen over sex.
Toegevoegd na 1 week:
De overheid spant zich bijv. in om overgewicht bij kinderen te voorkomen.
Gebeurt zoiets ook met seksuele ideeen?
Het lijkt me toch de moeite waard het te proberen!!
Mijn vraag is dus niet 'hoe', maar.. wordt zoiets uberhaupt gedaan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.