Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Nergens. Als jij vindt dat je menstruatie te hevig is, kun je het beste overleggen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat merk je vanzelf ; als je echt elk uur een nieuwe tampon in moet doen omdat het anders langs je knieën loopt, is er iets niet in orde.

Verder is een normale hoeveelheid bloed om tijdens de menstruatie verliezen is ongeveer 50 milliliter. Dat is maar een eierdopje vol, maar zoals je weet spreid bloed nogal erg, en lijkt het vaak VEEL meer dan het is. Een beetje tampon kan tussen de 2 en 5 cc opnemen. Wanneer je de keeper (zie bron) gebruikt kun je vrij eenvoudig zien hoeveel bloed je ongeveer verliest (al lijkt het ook dan veel en veel meer dan het feitelijk is).

Geváárlijk veel wordt het pas als je er bloedarmoede van krijgt. Dat kan de huisarts eenvoudig testen. Die is ook degene die je kan geruststellen wanneer je bloedverlies hevig maar normaal is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vuistregel: Als je menstruatie zo zwaar is dat je meer dan eens per uur je maandverband of tampon moet verwisselen omdat hij dan hélemaal gevuld is, moet je even contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is geen test voor. Je kunt wel over dit onderwerp informatie vinden op internet, via google bijvoorbeeld.
Maar ga hier alsjeblieft gewoon mee naar de huisarts, anders blijf je ermee zitten. Je zult merken dat je je enorm opgelucht zult voelen wanneer je gegaan bent en het bespreekbaar hebt gemaakt. Je zou het er ook eens met andere vrouwen/meisjes over kunnen hebben. Met iemand die je vertrouwd, zoals b.v. je moeder, zus of vriendin. Zij zullen het niet raar vinden, zij menstrueren immers ook. Ze weten waarover je het hebt. Ik had zelf toen ik pas mijn menstruatie had, ook altijd erg veel bloedverlies. Regelmatig zat b.v mijn bed onder het bloed wanneer ik 's ochtends opstond. Heel vervelend. Na een tijdje werd het bloedverlies minder, dus mogelijk heeft het ook met hormonen te maken. Maar goed, ik ben maar een leek, dus praat er liever met iemand over die er verstand van heeft en je goed kan adviseren. Trek gewoon je stoute schoenen aan, je kunt het! Succés!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing