Waar komen deze fases vandaan?
Ik als 19jarige bisexueel meisje/vrouw.Heb elke keer bepaalde fases waarin ik dan weer jongens leuker vind en daarna meisjes.Ik heb hier nog nooit van gehoord, ben hierdoor jarenlang ontzettend aan het twijfelen gebracht en nog steeds.Nadat ik van het zomer verliefd was op een jongen na heel lang verliefd te zijn geweest op een vrouw.Mag ik van mezelf niet meer twijfelen omdat ik dat er op ten duur helemaal gek van werd.
Is hier meer over bekend?Heeft het te maken met een bepaald hormoon of mestruatiecyclus?Het zou namelijk wel fijn zijn als ik het allemaal een beetje kan sturen
Of het ook invloed heeft tot welk geslacht je je aangetrokken voelt, weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat het daarop een vergelijkbaar effect heeft. Maar als je een lange tijd verliefd bent geweest op iemand en daarna op iemand anders verliefd wordt, denk ik dat het eerder komt doordat je gewoon iets met die specifieke personen hebt. Dat je dus niet speciaal op een vrouw of man valt op dat moment, maar op díe persoon.
Hoewel het natuurlijk ook kan dat het telkens afwisselt om elkaar te compenseren, dat je na een tijdje genoeg hebt van vrouwelijke of juist mannelijke energie/lichaam/omgangsvormen, of dat je juist vrouwelijke of mannelijke energie/lichaam/omgangsvormen begint te missen. Je zorgen maken over dat je niet weet wat je nou 'bent', hoeft overigens niet hoor. Het is begrijpelijk in onze maatschappij, waar zo de nadruk ligt op dat label. Maar het maakt eigenlijk niet uit, in het verleden viel je soms op jongens en soms op meisjes, op dit moment val je op één van de twee of beide, en waar je in de toekomst op valt, zie je dan wel weer. Het is niet iets dat vast hoeft te staan.
Als je toch de behoefte hebt om het in woorden samen te kunnen vatten, kan je ook spreken over 'momenteel val ik (vooral) op vrouwen/mannen/beide' of 'ik denk dat ik op vrouwen/mannen/beide val' of 'ik weet niet precies waar ik op val', in plaats van 'ik bén heteroseksueel/homoseksueel/biseksueel'.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.