Hoe kom ik van mijn angst af dat mijn partner misschien een stille alcoholist is?
Al bijna 19 jaar zijn we samen, met twee kinderen. Een deel ervan denk ik te weten dat mijn partner stiekem drinkt. Hij praat dan binnensmonds (zodat ik zijn tong niet kan zien, denk ik), zijn adem ruikt dan erg zoetig (zal vast wel wodka, breezer of likeur zijn), en heeft soms trillerige handen. Hij is migrainepatient (in een slechte bui denk ik: ach, zo kun je ook een kater noemen). Maar eigenlijk is hij de ideale partner! We doen alles 50%-50%, de kinderen, het huishouden etc. Geen enkele vriendin van mij, heeft zo'n geweldige partner in dat opzicht. Ook hebben we een mooi huis, gezonde/knappe/lieve en slimme kinderen en allebei een goede baan. Mijn jeugd is allesbehalve stabiel geweest, en objectief gezien zou ik aardig verknipt moeten zijn. Er komt ook depressiviteit en suicide voor in ons gezin. Is dit dan toch een uiting hiervan?Ben ik eindelijk rijp voor de psychiater? Of moet ik beter zoeken naar die fles Wodka? (Ik ruik geen alchohol, hoewel dat in het verleden wel een keer gebeurd is).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.