wat doet ritalin bij iemand die geen adhd heeft?
ik ken nu 2 mensen die ritalin slikken. Mijn kleinzoon van 14 slikt het op schooldagen, hij is er wel wat rustiger onder maar niet erg veel, maar zijn schoolprestaties gaan er wel enorm op vooruit, hij zat eerst op speciaal onderwijs voor moeilijk lerende kinderen en nu is hij van vmbo 1e klas, toen hij met ritalin begon, naar het Atheneum gegaan en haalt zeer goede cijfers. Over hem maak ik mij geen zorgen.
Mijn overbuurvrouw is in de veertig en slikt sinds een tijdje ook ritalin. Ik heb haar zien veranderen van een vlotte gezellige buurvrouw naar een beetje saai iemand die wel 2 keer nadenkt voor ze iets zegt. Ze doet ook bijna niks meer, ze zit hoofdzakelijk achter de computer websites te maken en foto's te bewerken. Ze kan het goed hoor, maar de gezellige tante die ze was is ze niet meer. Vanmiddag was ze op de koffie en ze wilde niet eens een gebakje dat ik gehaald had, en dat is echt niets voor haar want ze kon eten als een dijker en sloeg nooit wat af.
Ze zegt zelf dat het wel goed gaat met haar, maar ik heb mijn twijfels erover. Ik vraag mij af of ze wel adhd heeft en wat ritalin doet bij mensen die geen adhd hebben.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.