Vergoeding vanuit basisverzekering?
Ik schijn een lastige vraag te stellen, dus denk stel hem hier.
Stel: Er is een bedrijf die verleend zorg dat niet vergoed wordt uit standaard verzekeringen. Dit bedrijf wil als extra tegemoetkoming de mogelijkheid geven om intern een diagnose te kunnen laten stellen. Hiervoor neemt dit bedrijf een vrij gevestigde psychiater in dienst.
Wordt de cliënt dan voor deze diagnosestelling vergoed vanuit de zorgverzekering?
Zo ja? Is dat dan vanuit de basisverzekering en voor hoeveel?
Of alleen vanuit een aanvullende verzekering? Onder welk kopje valt dat dan?
Zijn er dan nog andere voorwaarden? Moet de psychiater ergens geregistreerd zijn of een bepaalde AGB-code hebben?
Toegevoegd na 21 minuten:
Ik heb dus al 2 zorgverzekeraars gebeld en die kunnen er dan geen antwoord op geven en dan moet je naar andere afdelingen die er schijnbaar zelfs nog minder mee te maken hebben.
Terwijl je als klant van hun toch ook zelf met deze vraag kan bellen en daar een antwoord op hoort te krijgen. Maar dan willen ze en verzekeringsnummer en kijken ze alleen naar hoe het bij jouw verzekering zit. Als je uitlegt hoe het zit wordt je gelijk naar het gedeelte voor bedrijven en zorginkoop doorgestuurd.
Ik wil juist weten bij die polis wel en bij die niet, en alleen vanuit aanvullend of gewoon uit basis en hoeveel als het uit de basis is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.