Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar tips voor hulp bij extreme angsten?

Verschillende trajecten als cognitieve therapie, EMDR en schematherapie zijn al gevolgd.

6 maanden geleden
in: Psyche
1.2K
BonBonvanJohn
6 maanden geleden
Neurofeedback kan ik van harte aanbevelen. Je kunt het voor vele verschillende problematiek inzetten. Ik heb het ook met succes ondergaan.
Inekez1
6 maanden geleden
Wat wel of niet werkt is heel persoonlijk. Het is vooral belangrijk dat je een therapie volgt die bij jou past. Dus passend bij jouw persoonlijkheid, passend bij de oorzaak van de angsten, passend bij de ernst en passend bij de manier waarop die angsten zich voordoen en hoe jij daar verder (fysiek en/of mentaal) op reageert. De ene therapeut is de andere niet. En de ene emdr-therapie is dus ook de andere niet. Het is allemaal niet makkelijk geregeld in Nederland, maar met een doorverwijzing van huisarts of eerstelijns ggz kun je vaak wel zelf op zoek naar een vrijgevestigde therapeut die past bij jou en jouw klachten. Eerst online zoeken, kennismakingsgesprek aangaan en dan pas besluiten of die therapeut geschikt is voor jou. Zo niet, verder zoeken. Met een niet-passende therapie kom je van de regen in de drup. Succes!
Joy
6 maanden geleden
Bedankt :)
joro
5 maanden geleden
Zorg in ieder geval, dat je voldoende rust krijgt en gezonde voeding eet. Veel mensen beseffen het belang daarvan niet. Verder advies @Inekez1 hierboven opvolgen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding