Wat voor hulp kan ik vragen om dit te verwerken met mcdd?
Ik zit in een zorginstelling ik heb mcdd .
Ik geef steeds aan bij de begeleiding dat ik mij er niet vanaf kan sluiten komen en gaan van begeleiders.
Het minstens een 1 jaar duurt om iemand te leren kennen, en vaak gaan de begeleiders binnen een jaar weg bij deze instelling .
ik merk dat ik stabiele band kan op bouwen die te kort duurt.
Ook de begeleiders zijn nog bezig met hun opleiding terwijl ze op de groep moeten begeleiden zeggen ze en komen vaak uit een andere sector horeca of Defensie .
Ook is er een nieuwe teamleider op de groep die in de twintig is en vaak tegen zijn collega's zegt dat hij niet weet hoe hij dingen moet regelen op de groep.
Ik ben bang dat het team nog verder hierdoor uit een val en dat er allemaal nieuwe begeleiders staan die nauwelijks ervaring hebben mij als persoon, vaak merk ik dat vanuit mijn beperking als ik door vraag over mijn angsten hoe ik de dingen beleef en de begeleiders ga vragen wat is autisme dan merk ik gebrek aan inzicht of ze bekijken alles in hokjes terwijl ieder persoon anders is.
Ik ben vaak angstig als mijn ouders er niet meer zijn mijn moeder is 72 die begrijp mij met met wisselende stemmingen ook al als ik het niet meer weet
Mcdd gaat niet over maar sinds ik al 6 jaar in instellingen zit en op diverse plekken gezeten heb word het piekeren niet minder op
Vaak zit mijn rug er vast vanwege de spanningen door dat begeleiders zeggen: je moet je niet te druk maken" ik zoek wel afleiding in leuke dingen