Kan slaaptekort en tegelijk slecht eten leiden tot auditieve hallucinaties?
Kan slaaptekort en tegelijk slecht eten leiden tot auditieve hallucinaties? Ik slaap langere tijd (zeer) slecht en eerlijk gezegd kan mijn voedingsstijl ook gezonder zijn. Soms lijkt het net alsof ik vooral in mechanische geluiden (ventilatie, gezoem van apparaten) 'scheldende stemmen' hoor. Dit klinkt zeer realistisch voor mij (wel extreem gedempt vaak) en lijkt toe te nemen naarmate ik zelf geluid maak (vlak erna gebeurt dat vaak). Nu ik dat de laatste tijd ook heb als iemand praat op tv, weet ik niet of 'iemand' van buitenaf reageert op het geluid van de tv door te schelden; wanneer ik druk op dempen verdwijnen die stemmen vaak ook onmiddellijk. Het klinkt vaag, maar als iemand bijvoorbeeld in het nieuws geïnterviewd wordt versta ik dat kraakhelder, maar hoor dus op de achtergrond gemopper en gescheld. Ik ga ervan uit dat dit gewoon 'auditieve hallucinaties' zijn. De inhoud is altijd boos en scheldend, maar het zijn -gelukkig- nooit 'opdrachten', waarover je wel eens leest. Wel zeer hinderlijk en vermoeiend. Ook is het niet zo dat ik meen dat het van paranormale zaken kom of iets dergelijks, maar gewoon 'natuurlijke oorzaak'. Heeft iemand een idee wat hiertegen te doen is?
*van paranormale zaken komt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.