Hoe kan ik aanleren om straatlawaai mentaal te verdragen?
Goedemiddag, ik zou graag tips willen over hoe je je geest rustig kan maken bij straatlawaai. Het zit nl zo: wij wonen in een woonwijk maar er is enorm veel sluipverkeer en gewoon verkeer gekomen de laatste 10 jaar. De gemeente heeft ANPR camera's geplaatst zodat een aantal bewoners van de gemeente doorgang hebben. Wie geen doorgang heeft, kan een paar straten rondrijden. Rijd je toch door, heb je een boete. De regeling gold 7/7 tijdens 4 en een half uur per dag. Voor de wijk was dit een grote verbetering. Nu hadden we ten minste een paar uur rust. Na veel klachten van mensen buiten de wijk besliste de gemeente om de camera's tijdens het weekend niet te gebruiken en binnenkort óók niet tijdens de schoolvakanties. Dit zou uitkomen op ongeveer de helft van de dagen per jaar geen camera's en dus enorm veel verkeer. Verhuizen is financieel geen optie, mettertijd kunnen we eventueel geluidswerend glas laten plaatsen maar ik zou me nu graag geestelijk rustig willen maken want het is zover gekomen dat ik niet graag thuis ben en dat ik tegen het weekend op zie. Ik fixeer me op elk (auto)geluid dat van de straat komt. Ik hoor binnen de auto's al op meters afstand en ik voel zelfs de vibraties nog vóór de auto ons huis passeert. Ik kan zo niet verder. Ik besef ook dat dit voor een groot deel bij mezelf ligt omdat ik me er zó hard op fixeer.
Daarom mijn vraag of iemand een methode, tip of eender wat heeft om me niet langer hierop te fixeren.
Alvast bedankt voor jullie info.
Verhuizen hoeft niet altijd veel te kosten maar wat voor de een weinig is, is voor een ander nog teveel.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.