Hoe kan ik mijn moeder helpen met geldproblemen?
Mijn moeder is niet de slimste maar nu draait ze door. Ik ben Mats, 19 jaar, woon bij beide ouders.
Mijn moeder is vroeger getraumatiseerd, en dit heeft ervoor gezorgd, dat ze nog steeds denkt dat iedereen tegen haar is. Ze vertrouwt de belasting dienst niet meer en betaald ze dus geen belasting meer. Dit baart mij zorgen. Ook zegt ze dat iedereen tegen haar is en kijkt ze overal van dat nieuws dat zegt dat de overheid slecht is, ziekenhuizen slecht zijn, rechters slecht zijn, en nu betaald ze niks meer behalve aan dingen zoals goede doelen die anoniem zijn (en dus niet weten waar het daadwerkelijk naartoe gaat). Ook heeft ze het over dat het steeds slechter gaat met haar mentale gezondheid. Ze wilt niet werken omdat ze gelooft dat ze nog geld krijgt van de overheid. Ik raak eraan gewend en ik begin steeds minder te voelen, maar ik ben bang dat ze uit huis gezet gaat worden. Ze heeft straks geen geld, geen huis, en ik ben langzaam ten einde raad. Weet iemand wat ik moet doen?
Groetjes,
-Mats
Maatschappelijk werk, huisarts, wijkagent, stel partijen op de hoogte zodat je zeker bent dat deze zaken gedocumenteerd wordt. Dit biedt ook eventueel ingangen naar 2e lijns zorg die hierbij nodig is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.