Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik dubbele of extra kosten betalen als ik naar 2 behandelaars ga?

Psycholoog is andere instelling als de ggz. Ggz helpt me voor adhd maar zij doen geen andere problemen behandelen, alleen adhd/add.

Voor andere problemen moet ik naar (onafhankelijke) psycholoog.

Ik heb alleen basis verzekering.
Hoe zit dat met de kosten? Moet ik de psych dan zelf betalen?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Om de behandeling voor vergoeding in aanmerking te laten komen, moet er een verwijzing zijn, bijvoorbeeld van de huisarts. Als de adhd/add klachten en de andere problemen aan elkaar verwant zijn, dan zul je die tweede verwijzing niet krijgen zolang de eerste behandeling nog loopt. Je kunt dan wel een verwijzing krijgen naar een hulpverlener die jou zowel bij je adhd/add als je andere problemen kan helpen. Degene die je nu helpt bij je adhd/add is kennelijk niet in staat om ook andere klachten te behandelen, maar de psycholoog die je kan helpen bij je andere klachten is wellicht wel in staat om jou ook bij je adhd/add te begeleiden.

Als je een verwijzing hebt voor de psycholoog en die psycholoog heeft een contract met jouw zorgverzekering, dan worden de kosten vergoed uit de basisverzekering. Controleer voor 31 december of jouw psycholoog een contract heeft met jouw verzekering. Het is nu een goed moment om eventueel van zorgverzekering te wisselen als dat beter uitkomt.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing