Hoe kom je spijt van iets hebben teboven?
Het komt steeds maar weer terug, zo intens dat het me als een vuur lijkt te verteren. Mijn verstand zegt me dat het geen zin heeft maar ik kan het verterende gevoel van spijt niet van me afzetten. Ik heb niemand iets aangedaan of zo en het is verder ook niet iets wat ik kan uitleggen. Ik hoop gewoon dat iemand iets kan zeggen wat me hieruit kan helpen.
Ik wil hiervoor niet naar een psycholoog en wil er ook niet over praten met mensen in mijn omgeving.
Toevallig keek ik recent een film waarin iets werd gezegd wat er heel goed bij aansloot. K in MIB3 vraagt aan J: 'Weet je wat de meest destructieve kracht in het universum is?' Jay zegt: 'Suiker?' K antwoordt: 'Spijt'.
Wat is de reden, als je die wilt zeggen, dat je niet met een psycholoog wilt praten? Een psycholoog heeft een beroepsgeheim dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn.
Er over praten op een forum of met een online-psycholoog (dat kan volgens mij ook anoniem of onder een schuilnaam) is ook een optie.
Spijt is meestal gerelateerd aan dingen die je (anders) had willen doen of laten, kun je, iig voor jezelf, benoemen wat je anders had gewild?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.