Hoe word ik sociaal sterk?
Ik ben 17 jaar oud en ik weet niet waarom maar als ik al 40 seconde moet voorlezen in de klas begint mijn hart sneller te kloppen moet ik slikken en wordt ik rood in de klas. Ook als ik met iemand in gesprek ben die ik niet ken kan ik rood worden of beginnen mijn handen te trillen. Ik heb binnenkort een presentatie en ik ben bang dat ik weer ga slikken en heel zenuwachtig wordt. Daarnaast ben ik sociaal niet de sterkste althans ik ben best rustig en ik kan, als ik je niet goed ken, geen goed gesprek met je aangaan. Over het algemeen ben ik een heel gevoelig iemand die zich door iedereen gek laat maken en wat er ook gezegd wordt.. ik neem het serieus op. Kortom, ik wil mijn sociaalheid verbeteren, minder zenuwachtiger worden, en wat zelfverzekerder worden. Maar hoe kan dit? Help me alstjeblieft want ik heb me wel eens zo erg aan mezelf geeergt en verkeerd nagedacht over wat ik zou doen. Is er iets te eten? Te drinken? Of wat dan ook om de hiervoor genoemde dingen te overwinnen ?
val op of doe zelfspot, maak een geintje over jezelf en trek de aandacht. Roep duidelijk: Klasgenoten ik wil heel graag jullie een verhaaltje voor het slapen vertellen, want die schoolboeken zijn echt slaap verwekkend. Of iets anders: Alle leerlingen goed luisteren naar deze Meester,
en wie weet steek je nog iets op....................
vergeet het laatste wat ik zij, het is een rook vrij school trouwens. nog een idee: waarom moeten wij een voor een lezen,
normaal gesproken moet de leraar Iemand de les lezen. Maar als jij voorlezen al moeilijk vind dan zijn grappen maken ook niet makkelijk.
( ga in gesprek met je leraar en zeg van te voren dat je een grapje wilt maken voor dat je gaat lezen om sociaal sterker wilt worden met spreken tegen mensen. )
maar denk na wat je zegt en kwets geen andere personen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.