Hoe vaak per dag moet je normaal gesproken emoties ervaren/of is dit de hele dag door?
ik ben ongeveer 2 decennia geleden gediagnosticeerd met een psychische aandoening, mogelijk veroorzaakt door hersenletsel/enof dat er iets mis zou zijn met mijn neuro-transmitters. ik had(/heb) ook symptomen van emotionele afvlakking.
nu ben ik dus op internet enquetes aan het invullen en deze komen bij mij aanzetten met voor mij vreemde vragen. zo werd mij een merk van een winkel getoond en gevraagd welke emotie ik kreeg bij het zien van dit merk. maar mij ontbreekt dit dan. nu moet ik eerlijk zeggen ik heb eens gelet hierop en over een hele dag merk ik maar hooguit 50-100 maal een emotie op zijn hoogst. deze vallen meestal weer weg na enkele seconden. dit zijn vaak emoties zoals humor (bij het lachen om een youtube filmpje) of kortstondig bv angst (bijvoorbeeld als ik bijna zou vallen ofzo (uitglijden op het laminaat) of derg). is dit abnormaal ? moet ik normaal gesproken de hele dag door emoties voelen/ervaren ? of is dit per persoon verschillend ?
kan mij ook niet herinneren dat dit ooit anders was/heb het er ook nooit met iemand over gehad. dit soort onderwerpen komen normaal nooit ter sprake.
Ik voel mij dan opnieuw opgelicht en word weer boos. Niet herkenbaar dat soort emoties?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.